На початку травня 2022 року в форматі Google Meet відбулася звітна конференція з педагогічної практики студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою “Середня освіта (Географія та Історія)”.
Виробнича педагогічна практика, яка проводилася в очній та змішаній формах, проходила у вкрай складних умовах, але студентам вдалося виконати всі завдання фахового, педагогічного та психологічного модулів. Вони мали змогу долучитися до проведення уроків географії та історії в дистанційному режимі. Методистами з педагогічної практики були: з географії – Маслова Наталія Миколаївна, з історії – Проскурова Світлана Володимирівна та Вівсяна Інна Анатоліївна, з педагогіки – Кравцова Тетяна Олександрівна, з психології – Мельничук Сергій Костянтинович.
На звітній конференції було представлено 5 доповідей студентів групи ГІ18Б:
1. Костроміна О. Розвиток критичного мислення учнів на уроках географії та історії.
2. Грушевська А. Методичні аспекти застосування електронної дошки Padlet в процесі навчання географії.
3. Сергата Н. Застосування технологій дистанційного навчання на уроках географії
4. Таровик Г. Використання інформаційно-компʼютерних технологій на уроках географії.
5. Олійниченко О. Екологічне виховання учнів на уроках географії.
Всі доповіді стосувалися актуальних проблем сучасних методик навчання географії та історії, супроводжувалися презентаціями та завершувалися конструктивними коментарями і доповненнями студентів та методистів.
Значну увагу доповідачі приділили електронним освітнім ресурсам для організації дистанційного навчання загалом, а також специфічним онлайн-ресурсам, які можна застосовувати саме в навчанні географії. Так, студенти мали змогу дізнатися про інтерфейс, дидактичні можливості електронної дошки Padlet та методичні розробки уроків географії та історії на цій платформі; ознайомитися з методикою роботи вчителя з електронним журналом на платформі “Єдина школа”; обговорити можливості застосування сервісу Google Maps, однієї з найбільш захопливих географічних онлайн-вікторин Setterra Online, інструменту для створення онлайн-картосхем Ethermap і навіть погратися в інтерактивну географічну гру “Відомі місця” на сайті geoguessr.com. У ході практики активно застосовувалася освітня платформа Google Classroom.
Окрема увага на конференції була приділена методичним аспектам розвитку критичного мислення учнів, що є одним з пріоритетних завдань сучасної системи освіти, оскільки саме наявність критичного мислення дозволяє протистояти усім загрозам інформаційного суспільства, у тому числі: інформаційним війнам, поширенню дезінформації, фейків тощо.
Наголосили студенти й важливості екологічного виховання школярів, яке дає змогу не тільки усвідомити всю серйозність наслідків антропогенного впливу людини на довкілля, але й сформувати розуміння важливості природоохоронної діяльності.
Українська освіта має майбутнє – творче, креативне покоління молодих педагогів, відкритих до інновацій в освітній діяльності!