08–10 вересня 2021 р. у м. Кропивницькому відбувся Міжрегіональний науково-методичний семінар «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти». Семінар організували й провели Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Державний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі», Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Кіровоградській області відповідно до угод про співпрацю та взаємодію та в рамках реалізації І етапу експерименту регіонального рівня «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти» (наказ КОДА Департаменту освіти і науки №166-ОД від 01.06.2021).

8 вересня в приміщенні ДЗП (ПТ)О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі» відбулося урочисте відкриття семінару та спільне засідання творчих груп експерименту регіонального рівня «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти» з викладачами кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності проф. М. І. Садовим (науковий керівник експерименту), доц. О. В. Абрамовою (керівниця творчої групи), доц. О. В. Пуляк (керівниця творчої групи), кафедри педагогіки та освітнього менеджменту доц. І. П. Краснощок (наукова керівниця експерименту) Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка та кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України проф. Л. М. Сергеєвою (науковою консультанткою експерименту). У заході брали участь також інші члени творчих груп експерименту.

1234

9 вересня в Навчально-методичному кабінеті професійно-технічної освіти в Кіровоградській області відбувся методологічний семінар «Теорія і практика підготовки педагогів професійної освіти до формування soft skills у здобувачів освіти» із заступниками директорів з навчальної, навчально-виробничої роботи та методистами ЗП(ПТ)О.

Після семінару учасники продовжили роботу в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка. У закладі проведено робочі зустрічі із керівництвом закладу та організовано ознайомлення з матеріально-технічною базою спеціальностей професійної освіти (Комп’ютерні технології / Цифрові технології, Технологія виробів легкої промисловості) кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ імені В. Винниченка.

567

На базі факультету математики, природничих наук та технологій ЦДПУ імені В. Винниченка відбувся науково-практичний семінар «Навички успіху та їхній розвиток». Учасники мали змогу ознайомилися з доповідями науковців:

  • «СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ І НАВЧАННЯ В КАНАДІ: ДОСВІД УСПІШНИХ ІННОВАЦІЙ», Сергеєва Лариса Миколаївна, завідувач кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка, м. Київ;

89

  • «ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК УСПІХУ У ЗДОБУВАЧІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ», Садовий Микола Ілліч, завідувач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ ім. В. Винниченка, доктор педагогічних наук, професор;

10

  • «СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ» ЯК ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ», Чистякова Людмила Олександрівна, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ імені В. Винниченка, докторка педагогічних наук, доцентка;

11

  • «ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ В РОЗВИТКУ ГНУЧКИХ (М’ЯКИХ) НАВИЧОК У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ» НА ПРИКЛАДІ ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ З ФАХУ», Соменко Дмитро Вікторович, старший викладач кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ імені В. Винниченка, кандидат педагогічних наук;

12

  • «ВАЖЛИВІСТЬ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ», Пуляк Ольга Василівна, доцентка кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ імені В. Винниченка підготовки, кандидатка педагогічних наук, доцентка;

13

  • «РОЛЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА» У ФОРМУВАННІ М’ЯКИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ», Абрамова Оксана Віталіївна, доцентка кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності ЦДПУ імені В. Винниченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка.

14

Дуже цікавими й змістовними були доповіді здобувачів освіти спеціальності «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)»:

  • «ДОСВІД УДОСКОНАЛЕННЯ SOFT SKILLS ПІД ЧАС ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ З ФАХУ», Ананасєвич Богдан Віталійович, здобувач освіти, спеціальність «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)», ЦДПУ ім. В. Винниченка;

15

  • «РОЛЬ SOFT SKILLS В ІТ СФЕРІ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ», Шершень Богдан Сергійович, здобувач освіти, спеціальність «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)», ЦДПУ ім. В. Винниченка.

1617

На семінарі обговорено актуальні питання формування м’яких навичок здобувачів професійної освіти в Україні та за кордоном. Учасники заходу ставили питання модераторам і доповідачам, жваво обговорювали важливі питання професійної освіти, брали участь у дискусіях.

18192021222324

Наприкінці семінару усім учасникам запропоновано ознайомитися й обговорити освітні програми спеціальностей Професійна освіта. Гаранти освітніх програм зауважили, що в процесі їх удосконалення неодноразово збиралися робочі групи, було проведено консультації зі стейкхолдерами, здобувачами освіти та усіма зацікавленими сторонами, зокрема й присутніми тут. Також наголошено, що в освітніх програмах спеціальностей Професійна освіта (Комп’ютерні технології / Цифрові технології, Технологія виробів легкої промисловості) представлено освітні компоненти, компетентності, програмні результати навчання, методи навчання тощо, які цілком задовольняють формування м’яких навичок у здобувачів освіти. Студентам запропоновано й надалі вносити пропозиції до ОП шляхом обговорення на засіданнях студентського самоврядування та формулювання спільних пропозицій, які подаються на вчену раду факультету й університету. Також побажання студентів щодо вибору методів навчання й переліку вибіркових дисциплін враховують під час опитувань, які щорічно проводять на факультеті.

10 вересня в ДЗП (ПТ)О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі» відбувся воркшоп з творчими групами Чернівецької та Одеської областей щодо обміну досвідом організації інноваційної діяльності в системі професійної (професійно-технічної) освіти та підписання Меморандуму про спільне проведення педагогічного експерименту.

2526

Також у межах семінару було організовано робочі зустрічі учасників з представниками влади, органів місцевого самоврядування Кіровоградської області, ЗМІ, керівництвом ЦДПУ імені В. Винниченка тощо.

Загалом до роботи триденного семінару «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти» долучилося близько 80 наукових, науково-педагогічних працівників, методистів, здобувачів освіти тощо.

У результаті роботи Міжрегіонального науково-методичного семінару було окреслено стан та перспективи розвитку soft skills здобувачів професійної освіти.

27

Програма Міжрегіонального науково-методичного семінару «Формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти» (8–10 вересня 2021 р.)

Повідомлення підготували Оксана Абрамова та Ольга Пуляк