Тиждень факультету — важлива подія. Цього року наша група долучилася до нього інформатичним квестом «Метелик 3302». Готуватися почали ще за місяць, коли Ірина Володимирівна запропонувала нам підготувати і провести позакласний захід з інформатики. Було багато ідей стосовно форми такого заходу і його назви, але зупинилися на веб-квесті. – При дистанційному навчанні вибір невеликий J

Але ж веб-квест – це цікаво!

Сказано – як зав'язано. Розподілилися за локаціями. Їх виявилося п’ять: на кожній своє завдання, за кожну відповідає окрема група креативників. Там було все: і ребуси, і пазли, і тести, і кодування, і кожна наступна локація складніша за попередню. А на останок – «спеціальна страва» від Роми і Жені.

12

Олена Чудна: «Наша маленька група відповідала за першу і другу локації. Завдання всі ми продумували разом: кожен давав свої ідеї, ми їх обговорювали і доповнювали. Точно так само кожен з нас зробив свій внесок і в оформлення завдань: Аліна Поповкіна створила QR-код, Віка Осіпова запропонувала варіанти формул до пазлу з рішеннями, я створила сам пазл. Шукали різні задачі на логіку, а потім обрали найкращу. Також Аліна створила форму для реєстрації учасників, а я написала оголошення про квест, яке ми постили в соцмережах.

Загалом своїми завданнями задоволені – саме те, що було потрібно на початку: цікаво, не надто складно, зрозуміло, що робити. Отже, ми змогли донести до учасників, чого саме від них хочемо, а вони, сподіваємось, отримали заохочення до проходження наступних етапів».

3

Марія Величко: «Завдання для тесту (третя локація) розробляли я, Катя Буц і Аня Демченко. До тесту було включено  16 запитань різних типів (множинного вибору з однією та декількома правильними відповідями і на відповідність) з інформатики. Тест середньої складності: учасники виконували його приблизно за 20-30  хвилин. Максимально на цій локації можна було отримати 16 балів, результати ж учасників розмістилися в діапазоні від 8 до 13 балів: найскладнішим виявилося завдання на вибір правильного запису математичного виразу в середовищі Excel. 

Крім розробки тесту ми також брали участь і в підготовці інших матеріалів: Катя розробляла оголошення, Аня долучилася до тестування завдань на інших локаціях, мені як старості доручили поінформувати студентів факультету про наш захід. А ще ж і сертифікати потрібно було розробити, виготовити та розіслати призерам змагань і усім учасникам, – цим займалася Аліна Дядик.

Взагалі, це був дуже цікавий досвід, хотілося дізнатися, хто ж перший дійде до фіналу, та хто яке місце посяде. Я сподіваюся, що наш веб-квест урізноманітнив дистанційне навчання принаймні тих студентів фізико-математичного факультету, хто до нього долучився».

4

Марина Меднікова: «Наше тріо – креативна команда, яка працювала на четвертій локації: Олена Коваленко, Оля Сухацька і я, – сформувалося швидко й без довгих роздумів, адже, коли одна творча людина в команді –  це добре, а коли всі три – справжній джекпот.

Головна задача, яка постала перед нами, – створити для учасників квесту завдання оригінальні, цікаві і обовязково пов’язані з інформатикою.

Сам процес створення завдань був дуже захопливий: кожна з нас приносила свої ідеї та бачення і таким чином склався певний візерунок нашої взаємодії.

Завдання нашої локації – ребуси, кросворд та спеціальний алфавіт для шифрування, – виявилися доволі складними: з дев’яти учасників їх виконали лише четверо – це Мельник Сергій, Решетнікова Дар’я, Ткаченко Андрій та Апанасєвич Богдан, які і продовжили боротьбу за перемогу на останньому 5-му етапі.

А на Вашу думку, таке завдання просте чи складне:

5

Технічно ми все забезпечили: Олена працювала в Google-класі та відслідковувала просування учасників, я – вела з учасниками листування електронною поштою, Оля – виставляла отримані учасниками бали, та час надходження відповідей до таблиці результатів.

Вважаю нашу співпрацю успішною, бо нас об’єднувала одна мета, кожна з нас мала чітко визначене завдання, взаємодія та комунікація ґрунтувалася на засадах довіри, взаємодопомоги та відповідальності».

Євген Іванов: «Основна ідея квестів «Цикада 3301» полягає в тому, що квест від початку до кінця – це завдання на кмітливість, і пройти його може тільки той, хто здогадається, де знаходиться підказка, або й сама відповідь. Отже і ми з Романом Гаврюшенком старалися розробити для «Метелика 3302» завдання, над якими б довелося поламати голову. Думаємо, нам це вдалося.

На п’ятій локації потрібно було знайти хеш-код унікального виразу, який видавався кожному учаснику на вході, за вказаним URL розшифрувати IP-адресу, з’ясувати назву найпершого в світі сайту та дату його останнього заповнення, визначити, яка подія в історії інформаційних технологій пов’язана з цією датою, та розв’язати квадратичне рівняння за дві секунди (варто було тільки здогадатись, що коефіцієнти рівняння пропорційні J)…

На відміну від попередніх локацій, де дозволялося просуватися далі, не набравши максимального балу, у нас для переходу потрібно було виконати завдання повністю.

І фінальний крок – «вишенька» для тих, хто подолав усі попередні завдання, – показати свою спритність у грі «Арканоїд» – адже спритність у наш час також має значення!»

67 88

Поки готувався цей матеріал, організаторам вдалося зустрітися з переможцями квеста – Дарією Решетниковою, Андрієм Ткаченком та Богданом Апанасєвичем, – і вручити їм призи:

101112

Бажаємо нашим призерам нових перемог, успіхів у навчанні та міцного здоров’я!

Матеріал підготували студенти групи МІЕ17б Олена Чудна, Марія Величко, Марина Меднікова, Євген Іванов