5 квітня 2018 року студенти спеціальності Інформатика Марина Сокол та Дмитро Мельник в смт. Добровеличківка відвідали цікавий захід, темою якого була «Освітня робототехніка як засіб розвитку здібностей до наукової та творчої діяльності».

Ранок був трохи прохолодний, тому одразу по приїзду нас відвели до учительської, де пригостили чаєм та кавою з печивом. В такій теплій та дружній атмосфері ми познайомились, серед присутніх ми виявились єдиними студентами.

2

Наступним етапом був урок робототехніки в 7-А класі, що проводив випускник нашого факультету Юрій Калашник. Діти знайомилися з новим для себе датчиком – ультразвуковим датчиком відстані. Спочатку, як завжди, була теорія та обговорення алгоритму, після чого почалося найцікавіше – програмування Робота. Машинка мала від’їжджати назад, коли зустрічала на своєму шляху перешкоду. Це була простенька версія робота-сумоїста. Виявилося, що серед роботів проводяться справжні сумо-бої. На основі цих механізмів нам показали агресивного робота, який пришвидшувався, якщо бачив перед собою руку, що була перешкодою та навпаки – робота боягуза, що тікав від руки. Пара натискань на чарівні кнопочки і характер робота швидко змінювався:

3456

Потім до нас через Skype приєднався методист компанії “Іноваційні освітні рішення”(офіційний дистирб`ютор LEGO Education в Україні). Він розповів про можливості впровадження Lego робототехніки в школи та назвав приблизні ціни – найбільшу перешкоду на цьому шляху. Якщо вам здається, що звичайний конструктор Lego дорогий, то ви ще не бачили ціни на навчальні набори  від Lego.

Після цього ми відвідали гурток «Робототехніка» на базі конструктора Lego WEDO 2.0 (керівник В.І. Цитрій), що проходив в кабінеті інформатики початкових класів. Юні робототехніки програмували дистанційно керовані механізми (ні, це не робот, адже ним керує людина :D), якими можна було грати в футбол.

7

Діти поділилися на дві команди, в командах вони поділилися на групи – хтось робив «гравця», хтось джойстик, а хтось писав програму.

8

Якщо роботи та джойстики були дуже схожі, то програми у «гравців» було різні, видно що діти докладали зусиль до алгоритмів керування. Ми побачили справжній матч робо-футболу, з м’ячем та воротами. А коли діти пішли, то нам дали можливість погратися з робо-футболістами та роздивитися всі набори поближче

9101112

Перемістившись до кабінету робототехніки ми подивилися презентацію роботи гуртка з робототехніки «технічне конструювання» КЗ «Кіровоградського ОЦНТТУМ» (керівник гуртка Ю.О. Калашник). Тут нам вже показали що таке справжнє робо-сумо,  «сумоїсти» мали різні програми, вони могли змагатися по своєму алгоритму та можна було управляти ними за допомогою джойстика. Тут нам також дозволили погратися і провели кілька раундів.

131415

Тут же нас познайомили з програмою FLL – різні квести, які мають виконувати роботи за короткий час. Локація та завдання заздалегідь відомі, але це все одно виглядає дуже складно. За допомогою FLL навчальний заклад може отримати собі один набір Lego безкоштовно ;)

1617

Після такого насиченого дня нас повели обідати, де продовжилися цікаві бесіди на різні теми в приємній компанії. КЗ ”Добровеличківське НВО” прийняв нас дуже тепло та гостинно, за що ми їм дуже дякуємо.

На шляху до дому ми відвідали цікаву пам’ятку – географічний центр України.

18

Повідомлення підготували Мельник Д., Сокол М.