МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Людмила Федорівна Стрілець

Анотація


Стаття присвячена проблемі удосконалення методики навчання математики з використанням компетентнісного підходу. Актуальність дослідження пов’язана з тим, що вимоги до навчання математики у загальноосвітніх навчальних закладах значно підвищилися, а методика її навчання потребує удосконалення відповідно до вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Метою статті є навести один з варіантів нестандартних уроків та показати його особливості в умовах реалізації компетентнісного підходу у загальноосвітніх навчальних закладах. Для досягнення поставленої мети і підвищення інтересу учнів до опанування математичних знань та формування в них математичної компетентності ми пропонуємо використати нестандартні уроки. Як приклад реалізації запропонованої методики ми пропонуємо розглянути урок-турнір з математики в 6 класі з теми «Пропорція. Властивість пропорції». Запропонований підхід до організації навчання математики в загальноосвітніх навчальних закладах сприяє кращому усвідомленню здобутих знань, їх систематизації та узагальнення, формуванню математичної компетентності.

 

The article devoted to the improvement of methods of teaching mathematics using the competence approach. Relevance of the research is the fact that the requirements for teaching mathematics in secondary schools increased significantly, and the method of education needs to be improved according to requirements of State Standard and complete secondary education. The article aims to give an option of non-standard lessons and show its features in terms of implementation of competence approach in secondary schools. To achieve this goal and increase the interest of students to master the mathematical knowledge and the formation of their mathematical expertise we offer to use non-standard lessons. As the example of the proposed method, we look for the lesson tournament in mathematics in Grade 6 on «Proportions. Property proportions». The proposed approach to teaching mathematics in schools promotes better understanding acquired knowledge, their organization and synthesis, formation of mathematical competence.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бевз Г.П. Методика викладання математики / Г.П. Бевз. – К.: Вища школа, 1989. – 367 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 року). – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1392- 011-п.

Інформаційна система Конкурс «Вступна кампанія 2016 року» – Режим доступа: http://vstup.info/

Наказ МОНУ №480 від 04.05.16. – Режим доступа: http://old.mon.gov.ua/files/normative/2016-05- 04/5492/nmon_480.pdf.

Небога А.О. Бінарні уроки у системі освітніх вимірювань / А.О. Небога, М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. – Серія: Психолого-педагогічні науки. – Ніжин, 2011. – № 10. – С. 156-161.

Ріжняк Р.Я. Організація самостійної роботи учнів з математики на уроках та в позаурочний час / Р.Я. Ріжняк, Л.І. Малихіна. – Кіровоград: КДПУ, 2001. – 157 с.

Слєпкань З.І. Проблеми особистісно-орієнтованої математичної освіти учнів середньої школи / З.І. Слєпкань // Математика в школі. – 2003. – № 9. – С. 3-4.

Стрілець Л.Ф. Становлення і розвиток творчої особистості школяра засобами колективної діяльності / Л.Ф. Стрілець // Педагогічний вісник. – 2008. – № 3. – С. 63.

Ягупов В.В. Педагогіка: [навч. посіб.] / В.В. Ягупов. – К.: Либідь, 2002. – 560 с


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.