АНАЛІЗ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ У СВІТІ ТА В УКРАЇНІ
Анотація
У статті розглянуто історію розвитку STEM-освіти (наука, технології, інженерія, математика) як важливого напряму сучасної педагогіки та методики навчання дисциплін природничої галузі, її вплив на освітні системи різних країн світу. Автори аналізують історію розвитку STEM-освіти в США, роблячи акцент на подіях, які стали рушіями цього розвитку. Розглянуто успішний досвід інтеграції STEM-підходу в навчальні програми в провідних країнах, таких як США, Велика Британія, Німеччина та інших європейських держав, наголошуючи на ролі міждисциплінарного підходу у формуванні інноваційного суспільства. Особливу увагу приділено актуальності розвитку STEM-освіти в Україні, зокрема її значенню для забезпечення конкурентоспроможності молоді на глобальному ринку праці, розвитку технологічного потенціалу країни та вирішенні соціально-економічних викликів. У статті пропонуються рекомендації щодо адаптації міжнародного досвіду до українських реалій та подальшого розвитку STEM-освіти як стратегічного напряму національної освітньої політики.
Повний текст:
PDFПосилання
Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). Схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 960-р/ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#n8
Ліщинська Х., Сеник А., Сокіл М. Застосування віртуальних навчальних технологій в процесі організації STEM-освіти. STEM-освіта – проблеми та перспективи: матеріали ІІІ міжнар. наук.-практ. семін., 24-25 жовт. 2018 р. Кропивницький: ЛА НАУ, 2018. С. 41-43.
Максименко А., Сальник І., Особливості впровадження STEM-освіти у навчанні природничих дисциплін. Наукові записки молодих учених. № 12 (2023). Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка.URL:https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/article/view/2030
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2016 h/ навчальному році/https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKS0prcU1OUFZ2cTQ/view?usp=sharing
Мізюк, В., Новак, Г. Генезис поняття та ідей STEM-освіти в Україні та зарубіжжі: історичний аспект. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. 2022. (57). С. 87.
Олефіренко Н.В., Андрієвська В.М., Носова В.В. Світовий досвід запровадження STEM-технологій в освіту. Фізико-математична освіта. 2020. Випуск 3(25). Частина 1. С. 62-67.
Сальник І.В., Соменко Д.В., Сірик Е.П. Використання платформи ARDUINO у підготовці вчителів фізики до STEM орієнтованого навчання. Інформаційні технології і засоби навчання, 2023, Том 95, №3. С.124-142. https://doi.org/10.33407/itlt.v95i3.5155
Background of Ohio State. (2012). Retrieved January 21, 2012, from http://ucat.osu.edu/read/teaching/background_osu/background_print.html
Butz, W. P., Kelly, T. K., Adamson, D. M., Bloom, G. A., Fossum, D., & Gross, M. E. (2004). Will the scientific and technology workforce meet the requirements of the federal government? Pittsburgh, PA: RAND.
Hallström J., and Schönborn K. "Models and modelling for authentic STEM education: reinforcing the argument",In. J. STEM Educ., vol. 6, 2019. [Online]. Available: https://doi.org/10.1186/s40594-019-0178-z
Kelly, B. (2012). Stem: What it is, and why we should care. U.S. News and WorldReport, Retrieved from: http://money.usnews.com/money/careers/articles/2012/09/10/stem-what-it-is-and-why-we-should-care
Sanders M. "STEM, STEM Education, STEMmania". The Technology Teacher, pp. 20–26, 2009. [Online]. Available:https://www.teachmeteamwork.com/files/sanders.istem.ed.ttt.istem.ed.def.pdf
Tang, K.Sand Williams P.J. "STEM literacy or literacies? Examining the empirical basis of these constructs", Review of Education, vol. 7, us.3, pp. 675-679, 2018. [Online]. Available:https://doi.org/10. 1002/rev3.3162
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.