ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПІДГОТОВКИ ОСВІТНІХ ЕКСПЕРТІВ В УКРАЇНІ
Анотація
У статті розкрита проблема порівняння українських та міжнародних підходів до підготовки та сертифікації освітніх експертів – проведений аналіз можливостей адаптації успішних міжнародних практик до українських умов з врахуванням особливостей національної системи освіти. Авторка вияснила, як міжнародні організації, такі як ЮНЕСКО, Європейський Союз або OECD, впливають на підготовку освітніх експертів і розробку стандартів, особливо в країнах, що розвиваються. В роботі також описані ключові виклики, з якими стикається підготовка освітніх експертів в Україні, і намічені можливі напрями розвитку цієї сфери з врахуванням змін в українському освітньому середовищі та глобальні тенденції його розвитку.
Повний текст:
PDFПосилання
Bryk A.S., Schneider B. (2002). Trust in Schools: A Core Resource for Improvement. New York: Russell Sage Foundation.
Cheng Y. C., Tam W. M. (1997). Multi-models of quality in education. Quality Assurance in Education, 5(1), 22-31.
GIZ (2020). "Education in Developing Countries: A Program Overview".
Harvey L., Green, D. (1993). Defining Quality. Assessment &Evaluation in Higher Education, 18(1), 9-34.
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG).
Бендерська А.В., Бондаренко О.В. (2020). Формування професійної компетентності освітніх експертів: теоретичні засади та практичні рекомендації. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова.
Докучаєва В.В. Експертиза як метод прогностичної оцінки в процесі створення інноваційних педагогічних систем. Вісник Дніпропетровського університету економіки та права імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2011. № 1. С. 27–32.
Кузьмінська О.М., Пономаренко О.Г. (2019). Професійна підготовка освітніх експертів: проблеми та перспективи розвитку. Педагогіка і психологія професійної освіти, 1, 44-51.
Механізми оцінювання якості вищої освіти в умовах євроінтеграції: монографія. О. Воробйова, М. Дебич, В. Луговий, О. Оржель, О. Слюсаренко, Ж. Таланова, К. Трима; за ред. В. Лугового, Ж. Таланової. Київ, Ін-т вищої освіти НАПН України, 2020. 220 с.
Пасічник Н.О. Моніторинг якості освіти як комплексне оцінювання освітнього процесу. Наукові записки. Вип. 121. Серія: Педагогічні науки. Частина І. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. С. 50–55.
Пасічник Н.О., Ботузова Ю.В., Ріжняк Р.Я. Експертна діяльність в закладах освіти. Навчальний посібник для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. Кропивницький, ЦДУ імені В. Винниченка, 2024. 514 с.
Свіжевська С. О. Експертиза якості освіти: європейський підхід до оптимізації критеріїв акредитації у ВНЗ України. URL: http://www.nmu.org.ua/ua/content/infrastructure
Хорошко С. В. (2021). Компетентнісний підхід у підготовці освітніх експертів: вимоги та перспективи. Науковий вісник НУБіП України, 12, 77-85.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.