ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ГЕОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ГЕОГРАФІЇ

Олена Сергіївна Скорик, Юрій Юрійович Онойко

Анотація


В статті проаналізовані теоретико-методичні аспекти формування системи геологічних знань під час вивчення шкільної географії. Акцентовано увагу на нових методичних підходах із засвоєння та закріплення геологічних знань на уроках географії та в позаурочній шкільній роботі. Проаналізовано змістовне наповнення шкільних курсів географії з 6 по 11 клас, виділено теми, в рамках яких вчитель має можливості формувати геологічні знання та вміння. Окреслені основні наскрізні змістовні лінії з геології. Висловлені методичні рекомендації з ефективного закріплення знань з геології в шкільному курсі географії. Наголошено на доцільності введення геології як спеціального предмету в середній школі у межах профільного навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Байтеряков О.З., Літвін М.Ф. Практичні методи активізації пізнавальної і творчої діяльності учнів на уроках географії. Історико-географічний дискурс проблем геосфери : матеріали Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., м. Мелітополь, МДПУ ім. Богдана Хмельницького, 2016. С. 210‒217.

Даценко Л.М., Зав’ялова Т.В., Непша О.В., Самек Ю.І. Місце екскурсій і походів у вивченні корисних копалин в шкільному курсі географії. Географія та екологія: наука і освіта : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., м. Умань, 2008. С. 44-47.

Іванова В.М., Непша О.В. Екологічні проблеми використання геологічного середовища людиною. Роль освіти у формуванні життєвих цінностей молоді : матеріали регіональної наук.-практ. конф. студентів і молодих учених, м. Мелітополь, МДПУ імені Богдана Хмельницького, 2016. С. 177-179.

Іванова В.М., Непша О.В. Проблеми взаємодії людини і природи. Роль освіти у формуванні життєвих цінностей молоді : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. студентів і молодих учених до 95-річчя Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (8 грудня 2017 р.), м. Мелітополь : Видавництво МДПУ імені Богдана Хмельницького, 2017. С. 145-146.

Іванова В.М., Непша О.В., Сапун Т.О. Елементи геології в шкільних курсах природознавства і географії. Особистісно-професійний розвиток вчителя в умовах реалізації Концепції Нової української школи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Мелітополь : ФОП Однорог Т.В., 2018. С. 110-113.

Кобернік С.Г. Оновлення навчальних програм як необхідна умова розвитку географічної освіти в основній школі. Географія та економіка в сучасній школі. 2012. № 7-8. С. 48-52.

Навчальна програма з географії для закладів загальної середньої освіти (10-11 класи) : рівень стандарту : затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698. URL : https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/ programy-10-11-klas/2022/08/15/navchalna.programa-2022.geography-10-11-standart.pdf.

Навчальна програма з географії для закладів загальної середньої освіти (6-9 класи) : рівень стандарту : затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698. URL : https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/ programy-5-9-klas/2022/08/15/navchalna.programa-2022.geography-6-9.pdf.

Паранько І.С., Ярков С.В., Бурман Л.В. Про необхідність впорядкування геологічної складової шкільної географічної освіти. Наукові записки Вінницького педагогічного університету. Сер. Географія. 2011. Вип. 23. С. 83-90.

Половка С.Г. Геологія в шкільному курсі фізичної географії. Інформаційний банк і бази даних у підготовці майбутнього вчителя географії : матер. Всеукр. інтернет-конф., 5 квітня 2013 р., м. Умань, УДПУ. С. 30-34.

Прохорова Л.А., Непша О.В., Зав’ялова Т.В. Деякі прийоми та методи вивчення мінеральних ресурсів в школі. Особистісно-професійний розвиток вчителя в умовах реалізації Концепції Нової української школи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Мелітополь : ФОП Однорог Т.В., 2018. С. 208-211.

Прохорова Л.А., Непша О.В., Зав’ялова Т.В. Роль і місце геологічних знань і умінь в шкільній географічній освіті. Формування стратегії міжнародної комунікації особистості учня в онтогенезі: від методики до методології : тези між нар. наук.-практ. конф., м. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2018. С. 179-182.

Reshetnyk M. History of geochronological research in Ukraine on example of the collection of samples of first dated rocks of National Museum of Natural Sciences NAS. Мінералогічний журнал. 2018. № 40 (1). С. 88-92.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.