МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВСОТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ

Сергій Володимирович Романенко, Інна Геннадіївна Ключник

Анотація


У статті проаналізовано особливості організації інклюзивного навчання математики для учнів з особливими освітніми потребами (ООП), а також окреслено ключові виклики, з якими стикаються педагоги під час реалізації інклюзивного підходу в освіті. Дослідження спрямоване на аналіз сучасних методичних підходів, що можуть бути ефективно застосовані в умовах інклюзивного класу для покращення якості навчального процесу.

Повний текст:

PDF

Посилання


Атрощенко Т., Бондар Т. Науковi пiдходи до створення сприятливого iнклюзивного освітнього середовища в початковій школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер- жавного педагогічного університету імені Івана Франка: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 36. Том 1. С. 195-200

Балута К. Т., Гороховатська, Т. О. Особливості методики навчання математики в умовах інклюзивної освіти. Вісник Сковородинівської академії молодих учених. [Електронне видання]: зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2021. С.368-372 URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/13422 (дата звернення 18.08.2024)

Бойко В. О. Інклюзивна освіта: до питання визначення поняття та особливостей її запровадження. Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. Сер.: Психолого-педагогічні науки, 2012, Випуск 4: С. 7-10.

Вдовенко В. Метод проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання. Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки. ЦДПУ ім. В. Винниченка. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. Вип. 174. С. 86-91.

Гладченко І. В. Ігрові форми організації математичної діяльності учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Теорія і практика спеціальної педагогіки та психології: Збірник наукових праць: Вип. 1. К., 2023 С. 25-32.

Грунник С. Сучасний урок математики в НУШ. «Наука і техніка сьогодні» Випуск 4 (32) 2024. С. 570-578. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/download/10893/10952 (дата звернння 18.08.2024)

Зайцева, О. І. Гейміфікація процесу навчання математики в умовах змішаного навчання. Постметодика «Рік математики на Полтавщині». Полтава, 2021. С. 37-40

Козир В. В. Створення інклюзивного освітнього простору: адаптація і модифікація навчальних програм. Електронний науково-методичний журнал «Педагогічна Житомирщина». 2020. № 4 (20). С. 1-8

Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с. (Серія «Інклюзивна освіта»

Колупаєва А.А., Таранченко О.М. (2023). Інклюзія: покроково для педагогів: навчально-методичний посібник (Серія «Інклюзивна освіта»). Київ, 2023. 232 с.

Лещенко Н. Адаптивні технології навчання в контексті сучасних освітніх інновацій. Освітні системи: ретроспектива, інноватика (до 100-річчя Всеукраїнського науково-педагогічного журналу «Рідна школа»).Електронний збірник матеріалів наукового онлайн-семінару /за ред. д. пед. н., проф. Дем’яненко Н. М. Київ: ВЦ НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. С.89-93

Максименко В. П. Сучасний урок: теорія і практика (дидактичний аспект). Математика в сучасній школі, 2013. Випуск 11. С. 11-16.

Мартинчук О. В. Теорія та практика підготовки фахівців зі спеціальної освіти до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі: дис.… д-ра пед. наук: 13.00. 03. Автореферат. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені М. Д. Ярмаченка. Національної академії педагогічних наук України, Київ, 2019, 138 c.

Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024-2026 роки. КМУ від 7 червня 2024 р. № 527-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/527-2024-%D1%80#Text (дата звернення 18.08.2024)

Прохоренко Л.І., Ярмола Н.А. VIІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей». «Особлива дитина: навчання і виховання». Київ № 1, 2022

Стеблюк С. В. Організація освітнього процесу у класі з інклюзивним навчанням. Вісник Запорізького національного університету. Серія: педагогічні науки. Розділ III. Корекційна педагогіка. 2021. Випуск 1(1) С. 116-121.

Щербяк Ю. А. Інклюзивна освіта в загальноосвітньому навчальному закладі: теоретико-методологічні аспекти. URL: http://www. pulib. sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova10/subor/Scerbia k. pdf. (дата звернення 17.09.2024)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.