КОНСТРУЮВАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗАДАЧ, ЯК ЗАДАЧ ЗВОРОТНЬОГО МИСЛЕННЯ
Анотація
Досліджується проблема конструювання раціональних рівнянь і систем лінійних рівнянь. На сьогодні в навчальний процес усе частіше впроваджуються «задачі зворотного мислення» (В.А.Крутецький) або просто «зворотні задачі» (П.М.Ерднієв). Задачі конструювання математичних завдань заздалегідь визначеного виду і з визначеними властивостями є зворотними завданнями, котрі розгортають ще один аспект навчальної ситуації і тим самим створюють «надлишок її бачення» (М.М.Бахтін). Розв’язування зворотних задач розвивають у студентів чи учнів мислення, уяву та інші вищі психічні функції. Однак їх упровадження в навчальний процес ще недостатнє.
Конструювання в «ручному режимі» вимагає значних часових, когнітивних, фізичних та інших затрат, несе в собі ризики технічних та обчислювальних помилок.
Раціональні рівняння і системи лінійних рівнянь є одними із завдань, розв’язання котрих вимагає від суб’єктів учіння творчості, зокрема нестандартного підходу до розв’язування. Кожне рівняння та система вимагає свого окремого способу й алгоритму розв’язування і тому вимагає продуктивного учіння, що не вписується в стандартні способи й алгоритми. Стаття присвячена розв’язуванню наведених проблем.
Повний текст:
PDFПосилання
Кушнір В.А. Дослідницька діяльність у фундаментальній професійній підготовці майбутніх учителів. Наукові записки, Педагогічні науки, Кіровоградський РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 150, 23-28.
Кушнір В.А. (2014). Конструювання навчальних завдань з математики: математичні моделі, алгоритми, програми. Інноваційні технології в освіті, 18, 030 -041.
Кушнір В.А. (2014). Проблеми поєднання фундаментального і інноваційного при вивченні математики у вищих навчальних закладах. Витоки педагогічної майстерності: Зб. наук. праць, Полт. педаг. універ. ім.В.Г.Короленка, 20, 161 – 172.
Кушнір В.А. (2015). Тенденції та чинники розвитку математичної освіти та їх відображення в змісті підручників. Проблеми сучасного підручника, зб. наук. праць. К.: Педагогічна думка, 15, 317 – 327.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.