ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ АЛГОРИТМІЧНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Майя Борисівна Ковальчук

Анотація


В українській інженерній освіті накопичилися певні проблеми. Це зниження престижу інженерної праці, а також підвищення кваліфікації інженерних кадрів в енергетиці. Про актуальність вдосконалення професіоналізму інженерів енергетиків свідчить і той факт, що одним із пріоритетних напрямків модернізації української економіки є проблеми енергетики. Ці проблеми в певній мірі пов’язані з людським фактором. Розвиток і вдосконалення системи професійної освіти інженерів енергетиків спрямовані на створення умов для забезпечення їх професійного зростання, здатності самостійно розв’язувати професійні проблеми інженерного характеру і формування спрямованості на досягнення вершин професійної діяльності. Важлива роль у такому процесі належить впровадженню у систему професійного навчання інноваційних форм організації навчального процесу. Однією з таких технологій навчання є алгоритмічний підхід із застосуванням комп’ютерних засобів. Професійне навчання студентів за алгоритмами професійно спрямованої інформації підвищує ефективність формування професійно якостей майбутніх інженерів- електриків.

Ukrainian engineering education accumulated some problems. This is the lowering of engineering work prestige and of engineering personnel training in the energy sector. The relevance of Power Engineers professionalism improving is evidenced by the fact that one of the priorities of modernization of the Ukrainian economy is solving problems in the energy sector. These problems are to some extent connected with the human factor. Development and improvement of Power Engineers education is aimed at creating conditions for their professional growth, ability to solve professional problems independently and to achieve the heights of their professional activity. An important role in this process belongs to the introduction of the system of professional training for innovative forms of educational process. One of such education technologies is an algorithmic approach using computer tools. Vocational training of students using algorithms of professionally aimed information increases the efficiency of professional qualities formation of future Power Engineers.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бабанский Ю.К. Интенсификация процесса обучения / Ю.К. Бабанский - М.: Знание, 1987. -80с.

Башмаков М.И. Информационная среда обучения / М.И. Башмаков, С.Н. Поздняков, Н.А. Резник - СПб.: СВЕТ, 1997. - 400с.

Бухвалов В.А. Алгоритмы педагогического творчества: Кн. для учителя / В.А. Бухвалов - М.: Просвещение, 1993. -96с.

Голиков В.Д. Использование алгоритма в процессе воспроизводящей и творческой познавательной деятельности учащихся: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Д. Голиков-М., 1983.- 185с.

Заварыкин В.М. Техника вычислений и алгоритмизация: Вводный курс: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по физ.-мат. спец / В.М.Заварыкин, В.Г. Житомирский, М.П. Лапчик -М.: Просвещение, 1987. - 160с.

Ланда Л.Н. Некоторые теоретические и экспериментальные проблемы алгоритмизациии и программирования обучения / Л.Н. Ланда // Вопросы алгоритмизации и программирования обучения. Вып. 2. Под ред. Л.Н. Ланды. - М.: Педагогика, 1973. - С.3-27.

Ланда Л.Н. Умение думать. Как ему учить? / Л.Н. Ланда - М.: Знание, 1975. - 64с.

Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения / И.Я. Лернер - М.: Педагогика, 1981.-186 с.

Русанова О.О. Алгоритмічний підхід у навчанні майбутніх інженерів-гірників вищих технічних навчальних закладів: дис…канд.. пед.. наук: 13.00.04/ Русанова Олена Олександрівна; М-во освіти і науки України, Донецький національний технічний університет; наук. кер. Стефаненко П.В. – Донецьк, 2006. - 218 с.

Талызина Н.Ф. Алгоритмизация учебного процесса, разработка и реализация алгоритмов для учащихся и алгоритмов для обучающих лиц / Н.Ф.Талызина // Российская педагогическая энциклопедия. Гл. ред. В.В. Давыдов. - Т.1. - М.: Большая Российская энциклопедия, 1993. - С.28-29.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.