МЕТОДИКА РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ СУДНОВИХ МЕХАНІКІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ОСНОВ ГІДРОМЕХАНІКИ

Валентина Дмитрівна Шарко, Олександр Олександрович Дендеренко

Анотація


У статті розкрито сутність поняття «професійна компетентність» як показника якості професійної підготовки майбутніх суднових механіків; обґрунтовано актуальність інтеграції фізики та загально-технічних і професійних дисциплін у навчанні майбутніх суднових механіків як засобу формування їх професійної компетентності; розглянуто три моделі можливого здійснення інтегративного підходу в навчанні майбутніх суднових механіків природничих, загально-технічних і професійних дисциплін, визначено їх позитивні і негативні аспекти; наведено результати аналізу змісту курів фізики і гідромеханіки з позиції виявлення зв’язків між ними; обґрунтовано можливості позитивного впливу на якість професійної підготовки майбутніх суднових механіків інтегративного підходу до вивчення фізики, загальнотехнічних і професійних дисциплін у морському коледжі. 

 

This article deals with the essence of the term "professional competence" as an indicator of the quality of future Marine Engineers training; it proves the timeliness of physics and basic technical and professional disciplines integration while training future Marine Engineers as a means of professional competence formation. This article is describes three models possible implementation integrative approach while teaching future Marine Engineers natural, basic technical and professional disciplines. Their positive and negative aspects are defined; it shows the results of the analysis of physics and fluid mechanics courses content from the attitude of their interlinks revealing; this article proves possibilities of positive influence of integrative approach to teaching physics, basic technical and professional disciplines at Maritime College on the quality of future Marine Engineers professional training.


Повний текст:

PDF

Посилання


Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; відповід. ред. В.Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040с.

Гурина Р. Как измерить профессиональную компетентность? / Р. Гурина // Высшее образование в России. – 2008. - №10. – С. 82-89.

Шарко В.Д. Компетентність як якість освіти та підготовка майбутніх учителів до її формування // Печатное слово/ В.Д.Шарко. – Херсон: ХГУ, 2005. – С.88-91.

Шарко В.Д. Технології компетентісно-орієнтованого навчання природничих дисциплін / Теоретико-методичні основи вдосконалення системи освіти: дидактичний аспект : колективна монографія / за ред. Г.С.Юзбашевої. - Херсон: КВНТЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014.- С.13-78

Богданюк О. Д. Професійна компетентність майбутніх офіцерів-прикордонників – основа якісної підготовки до службової діяльності / О. Д. Богданюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота»: Випуск 29. – Ужгород, 2013. – C. 27-29.

Гончаренко С.І. Теоретичні основи дидактичної інтеграції у професійній середній школі. / С.І. Гончаренко, І.М. Козловська // Педагогіка і психологія. – 1997 - №2. - С.9-18.

Сліпчишин Л.В. Інтегративний підхід до вивчення машинобудівного матеріалознавства та гуманітарних дисциплін у ВПУ. / Л.В. Сліпчишин // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2006. – № 1. – С.57–65.

Собко Я.М. Теоретико-методичні основи інтегративних курсів у професійно-технічних навчальних закладах. / Я.М.Собко. [Електронний ресурс] – 01.10.2011 – точка доступу: http://www.nbuv.gov.ua.

Шарко В.Д. Проблема міжпредметних звязків на етапі реформування шкільної та професійної освіти / В.Д. Шарко // Міжпредметні звязки в процесі викладання у школі і вищому навчальному закладі: Матеріали Всеукраїнських науково-практичних конференцій.-Херсон,2002- 2005.- С.19-33.

Дендеренко О.О. Шляхи формування професійної компетентності суднового механіка при вивченні інтегрованого курсу гідромеханіки у морському коледжі / О.О.Дендеренко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – C. 27-30.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.