ІННОВАЦІЇ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВЯЗКІВ У РОЗВ’ЯЗУВАННІ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ НА ЕКСТРЕМУМИ

Ігор Лаврентійович Семещук, Віталій Іванович Тищук, Яна Русланівна Мосієвич

Анотація


Авторами розглянуто нові підходи до реалізації міжпредметних зв’язків фізики і математики з використанням сучасних ІКТ, що є важливим чинником взаємодії наук у процесі формування світогляду школярів і зростання їх пізнавальних інтересів. Мова йде про цілеспрямоване формування природничих понять при вивченні фізики на такому рівні, щоб потім їх ефективно можна було використовувати при навчанні математики.

Ефективність реалізації міжпредметних зв’язків фізики і математики в навчальному процесі продемонстровано на прикладі застосування програмного педагогічного засобу GRAN1 до розв’язання фізичних задач на екстремуми, та порівняння даного способу з класичним аналітичним способом їх розв’язку.

Запропонований підхід дозволяє зробити навчальний процес особистісно орієнтованим, таким, що розвиває пізнавальну самостійність, дає простір для проявів самодіяльності учнів, надає їм можливості набувати знання і вміння, які будуть потрібні протягом життя.  

 

The authors consider new approaches to realization of intersubject communications of physics and mathematics with the use of modern ICT, which is an important factor in the interaction of Sciences in the process of formation of Outlook of the pupils and increase their cognitive interests.

It is not so much about solving mathematical problems with physical content in mathematics lessons, how much about purposeful formation of natural-science concepts in the study of physics at this level, then they effectively can be used in teaching mathematics.

Efficiency of realization of intersubject links of physics and mathematics in the educational process demonstrated on the example of the application of pedagogical software tools GRAN1 to the solution of physical problems at the extremes, and comparison of this method with the classical analytical method of solving them.

The proposed approach allows to make educational process of personality-oriented, that develops cognitive autonomy, creates conditions for the manifestation of Amateur students, promotes the acquisition of knowledge and skills that will be needed in life.


Повний текст:

PDF

Посилання


Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках фізики: Посібник для вчителів / М.І. Жалдак, Ю.К.Набочук, І.Л. Семещук – Костопіль, РОСА, 2005. – 228с.

Тищук В.І. Інноваційні процеси в методиці навчання фізики / В.І. Тищук, О.В.Сергєєв // Наукові записки Рівненського педінституту: зб. наук. праць. Випуск 2. - Рівне:РДПІ, 1997р.- С.4- 12.

Тищук В.І. Використання комп'ютерних математичних моделей для дослідження руху небесних тіл в обмеженій задачі трьох тіл / В.І Тищук, І.Л.Семещук, В.О. Мислінчук // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: збірник наукових праць. Випуск Х: в 3-х томах. – Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ, 2012. – т.2: Теорія та методика навчання фізики – С.125-131.

Тищук В.І. Вивчення властивостей електростатичного поля з використанням інформаційно-комунікаційних технологій / В.І Тищук, І.Л.Семещук, В.О. Мислінчук // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи – Випуск 48 : зб.наук.праць / за ред.проф. В.Д.Сиротюка – К.: НПУ імені М.П.

Семещук І.Л. Інноваційний підхід до вивчення ефекту Доплера з використанням комп’ютерних математичних моделей / І.Л. Семешук, В.І.Тищук, О.Г. Гук // Наукові записки.– Випуск 7 – Серія: Проблеми методики фізико-математичної та технологічної освіти. Частина 2. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2015. – 300с. – С. 227 – 234.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.