ФОРМУВАННЯ ПОНЯТЬ ПРО ПРЕДМЕТНУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Вадим Вікторович Осіпов

Анотація


У статті представлено результати теоретичного аналізу науково-методичної літератури компетентнісно орієнтованої освітньої підготовки учня на різних ступенях та рівнях формування змісту шкільної освіти, а також практичного досвіду навчання фізики. Визначено сутність понять «компетентність» яке з’явилося в пeдагогiчнiй лiтepатуpi поpiвняно нeщoдавнo i на даному eтапi набуває швидкого розвитку в тeорiї та практицi пeдагогiчної дiяльностi. Досліджена історія предметної компетентності учнів старшої школи. Розглянуті та проаналізовані думки різних учених сприводу трактування поняття компетентність.Представленні відмінності у розумінні понять компетентність і компетенція. Розглянуті основні складові компетентності та показані окремі думки щодо їх кваліфікацій. 

 

The results of theoretical analysis of scientific and technical literature competence-oriented educational training student at different stages and levels of shaping the content of school education and practical experience of teaching physics. The essence of the concepts of "competence" which appeared in pedahohichniy litepatupi popivnyano neschodavno i at this etapi becomes rapid development teoriyi pedahohichnoyi and practice activities. Research History substantive competence of high school students. Reviewed and analyzed the views of different interpretations of scholars spryvodu kompetentnist.Predstavlenni differences in understanding the concepts of competence and competence. The basic components of competence and show some thoughts about their qualifications.


Повний текст:

PDF

Посилання


Байденко В. Компетенции в профессиональном образовании (К освоению компетентностного подхода)/ В. Байденко// Высшее образование в России. – 2005. - №11. – С. 3- 13.

Галатюк Ю. Формування творчих компетенцій вчителя фізики в контексті діяльнісної теорії навчання/ Ю. Галатюк, В. Тищук// Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. – 2009. – Вип. 12. – С. 8-11.

Галямина И. Проектирование государственных образовательных стандартов нового поколения с использованием компетентностного похода/ И. Галямина// Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы», (Москва, 16 ноября 2004). – М: Исследовательский центр качества подготовки специалистов, 2004. – С. 54-56.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF

Єрмаков І. На шляху до компетентності/ І. Єрмаков// Завуч. – 2005. - №19. – С. 3-4.

Зeep Э.Ф. Компeтeнтностный подход к обpазованию / Э. Зeep // Обpазованиe и наука. – 2005. – № 5

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/average/topic /n_pr/kriterii/zag_krit.doc

Зачесова, Е. Ручка от сундука. Компетентностный поход в образовании / Е. Зачесова. – Учительская газета. – 30.06.2008

Иванов Д. А. Компетенции и компетентностный подход в современном образовании/ Д.А. Иванов // Школьные технологии. – 2007. – № 6. – С. 36-40.

Пасічник Ю. Проблеми компетентісного підходу при викладанні курсу фізики у середніх і вищих навчальних закладах/ Ю. Пасічник// Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г.Шевченка. Серія: Педагогічні науки – 2007. – С. 94-97

Пінчук О. Розвиток предметної компетенції учнів шляхом осучаснення змісту фізичної освіти/ О. Пінчук// Фізика та астрономія в школі. – 2009. - №3. – С. 13-20.

Хомский Н. Язык и мышлeниe / Н. Хомский. – М., 1972. – 196 с.

Шишов С. Понятие компетенции в контексте качества образования/ С. Шишов// Дайджест школа-парк. – 2002. - №3. – С. 20-21.

Velde Ch. Crossing borders: an alternative conception of competence / Ch. Velde // 27 Annual SCUTREA conference. 1997. P. 27–35


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.