ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ В УМОВАХ ТРАДИЦІЙНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ

Анна Павлівна Лозенко

Анотація


У статті визначаються та аналізуються актуальні проблеми і перспективи індивідуалізації в умовах традиційної технології навчання, а також презентуються та характеризуються різні психологічні і фізичні якості і стани особистості, оскільки індивідуалізація являє собою облік індивідуальних особливостей учнів у навчальній роботі (насамперед тих, які впливають на навчальну діяльність і, від яких залежить результат навчання). Мета нашої статті полягає у визначенні та аналізі актуальних проблем та перспектив індивідуалізації навчання в умовах традиційної технології навчання. Методологічну основу склали: системний, гуманістичний, технологічний, особистісно-орієнтований, компетентнісний та діяльнісний підходи. Практичне значення полягає у забезпеченні вчителем індивідуальної зони творчого розвитку дитини, що дозволяє їй на кожному етапі створювати освітню продукцію, спираючись на свої індивідуальні якості та здібності.

 

This article identifies and analyzes the current problems and prospects of individualization in a traditional learning technology, as well as defined and characterized by different psychological and physical quality and condition of the individual, as individualization is an account of the individual characteristics of students in academic work (especially those that affect the learning activities and on which depends the result of training). Among the psychological and physical qualities and conditions of the person to be considered a teacher in the educational process: the physiological properties of the nervous system and brain, mental cognitive processes, personal characteristics, education and health. The purpose of this article assumes the identification and analysis of current problems and prospects of individualization of learning in a traditional learning technology. The objectives of the article is to: identify and analyze the problem of individualization of learning in the modern school; formulate ways to solve these problems. The methodological basis were as follows: systemic and humanistic, technological, student-centered, competence and activity approach. The practical significance is to provide individual zone teacher of creative development of the child, allowing him every step of creating educational products, based on their individual qualities and abilities. Of course, this article does not exhaust all the problems of an account individual characteristics of the students in the classroom, but its content will be useful as a scientist in the field of pedagogy and psychology, and teachers practitioners as well as students of pedagogical universities, undergraduates and graduate students


Повний текст:

PDF

Посилання


Володько В. М. Індивідуалізація і диференціація навчання // В. М. Володько // Проблеми сучасної педагогічної освіти: Зб. статей. – Ч.1. – К., 2000. – С. 21–23.

Гончаренко С. Н. Український педагогічний словник. / С. У. Гончаренко ; гол. ред. С. Головко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.

Закон України «Про загальну середню освіту» Редакція від 19.02.2016 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/ – Назва з екрану.

Коберник Г.І. Індивідуалізація навчання молодших школярів в умовах розв’язування адаптованих навчальних завдань / Г.І. Коберник // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2013. – № 46. – С. 101–105.

Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст.. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/. – Назва з екрану.

Онишків З. М. Індивідуалізація навчального процесу як науково-педагогічна проблема / З. М. Онишків // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. – 2002. – № 9. – С. 6 – 9.

Пєхота О.М. Освітні технології: навч. - метод. посіб. / О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.; За ред. О.М. Пєхоти. – К.: Видавництво А.С.К., 2003. – 255с.

П'ятакова Г.П., Заячківська Н.М. Сучасні педагогічні технології: навчально-методичний посібник для студентів та магістрантів вищої школи / Г.П. П’ятаков, Н.М. Заячківська . – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2003. – 55 с. – [Режим доступу до роботи: http://tourlib.net/books_others/pedtehnol1.htm].

Яременко В. Новий тлумачний словник української мови : [близько 200000 сл.] / В. Яременко, О.Сліпушко. – Київ : Аконіт, 2007. – 862 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.