УКОРІНЕННЯ ЄВРЕЙСЬКИХ ВИХОВНИХ ТРАДИЦІЙ У ЗМІСТІ ПЕДАГОГІКИ СВОБОДИ

Алла Миколаївна Растригіна, Марія Василівна Клепар

Анотація


Здійснено спробу представити процес укорінення у педагогіку свободи найбільш характерних для єврейської національної культури традицій виховання дитини. Представлено аналіз засадничих ідей єврейського виховання та прослідковано їхнє віддзеркалення у фундаментальних принципах педагогіки свободи. На основі співставлення інваріантних принципів педагогіки свободи із змістовими характеристиками єврейського виховання засвідчено їхню глибинну єдність, генетичну спорідненість та тією чи іншою мірою орієнтованість на цінності свободи.

 

A try was made to demonstrate how the most common for the Jewish culture national traditions of child education extrapolate into the freedom pedagogy. The analysis of the main ideas of the Jewish education was created; their explication was made due to the fundamental principles of the freedom pedagogy: the principle of the individual self-worth, the principle of the childhood self-worth, the principle of natural conformity of education and the principle of freedom. Every of these principles is dependent from the others, explains the presence of the others, and includes all the others. The groundwork principle, which keeps the whole system alive, is the principle of freedom, which defines the specific features of the freedom pedagogy concept and creates the direction of the other principles. The comparison of invariant principles of freedom pedagogy and the semantic characteristics of Jewish education demonstrated their deep genetic unity and, to some extent, the orientation on the values of freedom


Повний текст:

PDF

Посилання


Гинсберг Рав Биньян Дети и свобода выбора [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.migdal.org.ua/times/129/29992

Концепція дитинства в єврейській народній педагогіці [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.messcom.org.ua/2010/05/26/2593/

Кноринг Л. Феномен евреев [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://berkovich- zametki.com/2011/Zametki/Nomer11/Knoring1.php

Мацнер-Бекерман Ш. Еврейский ребенок. Иудаизм о воспитании детей. Пер. с английского Н. Пурера. – Иерусалим: Амана, 1994. – 181 с

Растригіна А.М. Розвиток теорії вільного виховання у вітчизняній і зарубіжній педагогіці кінця ХІХ – першої половини ХХ століття // Дисертація… доктора педагогічних наук – Київ, 2004

Рогозянский А. У истоков педагогики христианства // Журнал Московской Патриархии. – 2000. – №№3-5.

Феллер М. Украиноиудаика: правда об украинско-еврейских отношениях// Мессианский комитет. – 2010

Чернова Л. „Мост над пропастью” (Семья – как хранитель еврейского самосознания и зеркало ассимиляции). Зб. наук. пр. ІХ Міжнарод. конф. „Доля єврейської духовної та матеріальної спадщини в ХХ столітті”. Інститут юдаїки. К., 2002.

Геркерова О.М. Ідеї сімейного виховання на засадах єврейської етнопедагогіки (кінець XIX- початок XX століття): автореф. дис ... канд. пед. наук / О. М. Геркерова – Ялта : Б. в., 2011 . – 20 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.