СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ольга Володимирівна Слободяник

Анотація


У статті розкрито можливості та переваги використання Інтернет технологій, зокрема соціальних мереж в навчальному процесі загальноосвітнього навчального закладу. Наведено приклад організації самостійної навчальної діяльності в соціальній мережі, шляхом створення закритої групи (спільноти). Обґрунтовано позитивний вплив такої спільноти на успішність з конкретної дисципліни. Зазначено, що віртуальні спільноти є досить поширеним засобом комунікації, що сприяє електронному навчанню і освіті вцілому. Доведено, що необмежені можливості використання електронних соціальних мереж в навчальному процесі сприяють зростанню інтересу учнів до самостійної позааудиторної роботи. Навчання у віртуальних спільнотах сприяє кращому оволодінню учнями сучасними засобами і способами комунікації з іншими людьми, вмінню аналізувати інформацію. Використання комп'ютерних засобів дозволяє отримувати первинну інформацію за допомогою інтерактивних навчальних програм, які допомагають учневі (студенту), при певних знаннях, засвоїти ту чи іншу тему. В статті наголошується, що нові технології дозволяють постійно здійснювати різні форми самоконтролю, що підвищує мотивацію пізнавальної діяльності та творчий характер навчання. 

 

In the article possibilities and advantages of the use are exposed the Internet of technologies, in particular social networks in the educational process of general educational establishment. An example of organization of independent educational activity is made in a social network, by creation of the closed group (associations) (on the example of social network of "Vkontakte"). Students can apply the created resource (group in a social network) in accordance with the individual necessities on the different stages of work and in the different aspects of displays of those or other functions, that is realized by facilities of informatively of communication technologies.. On the modern stage of input of ІКТ with the use of social networks and on-line facilities, a teacher has the opportunity to give new information thus, to satisfy the individual necessities of every student. Efficiency of such studies depends on able organization the teacher of educational process both on employments and in extracurricular time and from that, how every student is able independently to work, necessary information. Positive influence of such association is reasonable on success from concrete discipline. It is marked that virtual associations are the widespread enough means of communication that assists electronic studies and formation. It is well-proven that unlimited possibilities of the use of electronic social networks in an educational process assist the increase of interest of students to independent work. Studies in virtual associations assist the best capture students by modern facilities and methods of communication with other people, to ability to analyse information. The use of computer facilities allows to get primary information by means of interactive online tutorials, that help a student (to the student), at certain knowledge, to master a that or other theme. It is marked in the article, that new technologies allow constantly to carry out the different forms of selfcontrol that promotes motivation of cognitive activity and creative character of studies.


Повний текст:

PDF

Посилання


Wenger E. 1988 Communities of practice: Learning, Meaning and Identity. Cambridge University Press 1998.

Галіч Т.О. Соціальні Інтернет-мережі та віртуалізація суспільного життя [Текст] / Т.О. Галіч // Соціологія майбутнього: науковий журнал з проблем соціології молоді та студентства. – Х., 2010. – Вип. 1. – С. 145-152., с. 14

Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища: глосарій / [Ю.М. Богачков, О.Ю. Буров, Н.П.Дементієвська та ін.]; за заг. ред. О.П. Пінчук. – ІІТЗН НАПН України, 2015. – 34 с.

Патаракин Е.Д. Социальные взаимодействия и сетевое обучение 2.0. /Е.Д. Патаракин. – М.: НП «Современные технологии в образовании и культуре», 2009. – 176 с.

Пінчук О. П. Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні / О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2015. – № 4 (48). – С. 14–34.

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013

Рейтинг найпопулярніших сайтів, якими користуються українці. Режим доступу: http://watcher.com.ua/2016/04/14/v-top-3-naypopulyarnishyh-saytiv-yakymy-korystuyutsya-ukrayintsiznovu-2-rosiyskyh / вхід 15.04.2016

Слободяник О.В. ІКТ в організації самостійної роботи майбутнього вчителя фізики/О.В.Слободяник// Інноваційні інформаційно−комунікаційні технології навчання математики, фізики, інформатики у середніх та вищих навчальних закладах: зб.наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково−методичної конференції молодих науковців, (Кривий Ріг, 17−18 лютого 2011 р.) /МОН України, Криворізький державний педагогічний університет − Кривий Ріг: Видавничий відділ КДПУ, 2011. –С.249−252

Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-р#n8

Тверезовська Н. Т. Роль і місце соціальних мереж у формуванні освітньоінформаційного середовища аграрних університетів / Н. Т. Тверезовська, С. М. Мигович // Науковий вісник національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 175 (3). – С. 291–298., с. 3


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.