ПРОЕКТНО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ СИСТЕМИ ДИНАМІЧНОЇ МАТЕМАТИКИ GEOGEBRA

Олена Олександрівна Гриб’юк, Валентина Леонідівна Юнчик

Анотація


У дослідженні продемонстровано ефективність використання системи GeoGebra в  процесі розв’язування математичних задач. Наведено інноваційні аспекти щодо використання  системи динамічної математики GeoGebra. Значна увага акцентується на особливостях  застосування теорії розв’язування дослідницьких задач у процесі проектно-дослідницької роботи.  Продемонстровано алгоритми розв’язування дослідницьких задач та розглядаються етапи  процесу дослідження. Наведено ряд завдань, розв’язаних з використанням системи динамічної  математики GeoGebra на основі теорії розв’язування дослідницьких задач. У дослідженні  продемонстровано основні етапи проектно-дослідницької діяльності. Акцентується увага на  основних етапах розв’язування дослідницьких задач (діагностика та редукція, що містять


The efficiency of using GeoGebra system in the process of solving mathematical problems is demonstrated. Attention is focused on the features of the theory of solving research problems. The algorithm for solving research problems and the basic stages of research activity are shown. Many examples which were solved by means of dynamic mathematics GeoGebra are cited. The guidelines (actual step by step problem solving) which give approximate basis of activity aimed at solving problems are added to each of the examples. The ways of forming informativ competence of the future specialists are demonstrated. The main components of informativ competence are shown. We consider algorithmic search strategy which is built on the basis of procedural development of the study in the form of an algorithm for sequencing operations , actions , processing etc


Повний текст:

PDF

Посилання


Альтшуллер Г. Алгоритм изобретения / Г. Альтшуллер. – М.: Московский рабочий, 1973. – 296 с.

Гриб’юк О. Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на психофізіологічний розвиток молодого покоління. “Science”, the European Association of pedagogues and psychologists. International scientific-practical conference of teachers and psychologists “Science of future”: materials of proceedings of the International Scientific and Practical Congress. Prague (Czech Republic), the 5th of March, 2014/ Publishing Center of the European Association of pedagogues and psychologists “Science”, Prague, 2014, Vol.1. 276 p. - S. 190-207.

Grybyuk O.O. Mathematical modelling as a means and method of problem solving in teaching subjects of branches of mathematics, biology and chemistry // Proceedings of the First International conference on Eurasian scientific development. «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna. 2014. P. 46-53.

Гриб’юк О.О. Психолого-педагогічні вимоги до комп’ютерно-орієнтованих систем навчання математики в контексті підвищення якості освіти// Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 1 до Вип.31, Том IV (46): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2013. – С. 110-123.

Гриб’юк О. Математичне моделювання при навчанні дисциплін математичного та хіміко-біологічного циклів: навчально-методичний посібник для учителів / О.О. Гриб’юк. – Рівне: РДГУ, 2010. – 207 с.

Гриб’юк О. Педагогічне проектування комп’ютерно орієнтованого середовища навчання дисциплін природничо-математичного циклу. / О. Гриб’юк // Наукові записки. – Випуск 7. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград.: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – С. 38 – 50.

Гриб’юк О. Розв’язування евристичних задач в контексті STEM-освіти з використанням системи динамічної математики GeoGebra / О. Гриб’юк, В. Юнчик // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Випуск 43 / Редкол. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2015. – С. 206 - 218.

Гриб’юк О. Система динамічної математики GeoGebra як засіб активізації дослідницької діяльності учнів / О. Гриб'юк, В. Юнчик // Інформаційно-комунікаційні технологіїї в сучасній освіті: досвід, проблеми,перспективи : зб. наук. пр. - К.-Л., 2015. - Вип.4. - Ч.1. - С. 163- 167.

Гриб’юк О. Формування дослідницьких компетентностей учнів в процесі навчання математики з використанням системи динамічної математики GeoGebra / О. Гриб’юк, В. Юнчик // Інноваційні технології навчання обдарованої молоді: матеріали VI-ї Міжнародної науковопрактичної конференції, 3-4 грудня 2015 року, м. Київ. – Київ: Інститут обдарованої дитини, 2015 – C. 420–428.

Орлов М.А. Основы классической ТРИЗ. Практическое руководство для изобретательного мышления. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: СОЛОН-ПРЕСС. 2006. – 432 с.

Юнчик В. Модель змішаного навчання математики з використанням системи


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.