ПРОЕКТУВАННЯ ЗНАНЬ З ОСНОВ НАНОТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ

Алла Іванівна Салтикова, Олена Михайлівна Завражна

Анотація


Аналіз наукової, методичної та навчальної літератури свідчить, що є певні проблеми у формуванні світогляду майбутнього учителя фізики. Вони пов‘язані з недостатнім науково-методичним потенціалом змісту навчання фізики. Підсилити його можливо при вивченні основ нанотехнологій. Отже, є необхідним включення понять нанотехнологій в загальний перелік фундаментальних фізичних термінів і уявлень. Особливу увагу слід приділити відбору матеріалу з нанотехнологій при навчанні студентів – майбутніх учителів. Основним джерелом отримання інформації з галузі нанотехнологій повинні бути курси фізики, де уявлення і поняття наносвіту можна поступово системно вводити спочатку як окремі питання загального курсу фізики, а потім більш поглиблено - на спеціальних курсах. Завдяки комплексному підходу та системності під час навчання основам нанотехнологій студент не тільки набуває знання, уміння та навички, а й розвиває здібності проектування їх у свою майбутню професійну діяльність.

The article states that by all indications the world entered the era of total nanorevolution which could overshadow implications of computer revolution of the late 20th century with its results. New words were brought into use: nanoscience, nanotechnology, nanostructured materials and objects. They indicate the priority areas of scientific and technological revolution that cover the entire sections of modern science. The development of nanotechnology is at the junction of various sciences and requires multidisciplinary approaches to organize the work of researchers and developers. However, the main contribution to its development is made by physics. Forming the scientific view of the world in the society by getting acquainted with the achievements of nanotechnologies and their impact on human life depends on the physics teachers.
The analysis of scientific, methodical and educational literature shows that there are some problems in forming the future physics teachers’ world view. It is connected with the insufficient scientific and methodical potential of physics studying content to solve this problem. It may be strengthened by studying the fundamentals of nanotechnology. Thus, it is necessary to include the concepts of nanotechnology to the general list of fundamental physical terms and concepts. Particular attention should be paid to the material selection while teaching nanotechnology to the students – future teachers. Unlike engineering specialties dedicated to the narrow range of issues from nanoareas which are necessary for future profession, in educational work the breadth of knowledge from different fields of science and technology, including nanotechnology, comes first. The main source of information on nanotechnology should be the physics course where concepts and formulation of the laws from the nanoworld can be gradually fully used while studying various sections of the general physics course. The advantages of this approach are the contribution to the formation of professional competence and the expansion of the future physics teachers’ world view. Due to the integrated approach and consistency while studying the basics of nanotechnology students acquire not only knowledge and skills, but also develop the ability to design them into their future professional activities.


Повний текст:

PDF

Посилання


Каблов Е.Н. Шестой технологический уклад // Наука и жизнь. – 2010. – №4.

Василенко В. Технологические уклады в контексте стремления экономических систем к идеальности [Електронний ресурс] /В. Василенко// Соціально економічні проблеми і держава. — 2013. — Вип. 1 (8). — С. 65-72.

Стадник О.Д. Розвиток наноосвіти – один із чинників забезпечення переходу на шостий технологічний уклад / О.Д. Стадник, І.О. Мороз, Ю.О. Шкурдода, О.В. Яременко // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Вип.3. – Бердянськ, 2015. - c.324-330.

Ineke Malsch. Nano-education from a European perspective. // Journal of Physics: Conference Series 100 (2008) 032001.

Булакина М.Б., Денисюк А.И., Кривошеев А.О. Обзор зарубежного опыта по подготовке кадров в области нанотехнологий: Методическое пособие для преподавателей и аспирантов. – СПб: СПбГУ ИТМО. – 2009. – 92 с

Nyemchenko U.S. Comparing the Tribological Properties of the Coatings (Ti-Hf-Zr-V-Nb- Ta)N and (Ti-Hf-Zr-V-Nb-Ta)N + DLC / U.S. Nyemchenko, V.M. Beresnev, V.F. Gorban, V.Ju. Novikov, J.V. Yaremenko // Jornal of Nano-and Electronic Physics. – Vol.7 No 3, - 03041(4pp)(2015).

Стадник А.Д. Cтруктура и свойства полимерных композитов и нанокомпозитов, подвергнутых термомагнитной обработке / А.Д. Стадник, И.А. Мороз, О.Г. Медведовская, В.Н. Билык // ЖУРНАЛ НАНО- ТА ЕЛЕКТРОННОЇ ФІЗИКИ. – Том 7 №3 , 03046(5cc) (2015).

Завражна О.М. Підходи до вивчення нанотехнологій у загальноосвітніх навчальних закладах // О.М. Завражна, А.І. Салтикова / Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі: Матер. ІІ Міжнародної Інтернет-конференції присвяченої 120-річчю від дня

народження Ігоря Євгеновича Тамма, м. Кіровоград, 15-16 жовтня 2015 р. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2015. – С. 22-24.

Лісниченко Я.В., Завражна О.М. Особливості довузівської підготовки в області нанотехнологій // Сучасні проблеми експериментальної, теоретичної фізики та методики навчання фізики: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених, м. Суми, 15- 16 квітня 2015 р.– Суми: СумДПУ, 2015. – С.60-61.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.