NON-STANDARD IMPLEMENTATION AND PHYSICS TOYS AS MOTIVATION STIMULATING EGENTS

Наталія Олександрівна Козачкова

Анотація


У статті запропоновано використання нестандартного обладнання в процесі викладання фізики, розроблено та експериментально перевірено методику його запровадження, розкрито основну мету мотивації розвитку та підвищення рівня знань учнів середніх шкіл в галузі фізики. Описані деякі зразки нестандартного обладнання та рекомендації щодо їх використання на уроках та в позакласній роботі.


The methods of using non-standard equipment in physics teaching process have been proposed, developed and experimentally tested. The main goal of the methods is motivation developing and increasing the secondary school students’ knowledge level in physics. Some samples of non-standard equipment have been produced and described. Recommendations how to use them at the lessons and beyond have been
given.


Повний текст:

PDF

Посилання


Kazachkova N. О. Innovative Ways of Physics Popularization in Lessons and Beyond / N. Kazachkova // Innovative Ways of Physics Popularization at Lessons and Beyond / N. O. Kazachkova // International GIREP Conference, Amsterdam-The Netherlands, (20–25 August, 2006) Book of Abstract. – Amsterdam, 2006. – P. 115–119

Kazachkova N. О. The Developing Motivation In Physics by Means of Science Presentation of New Format Paradox Show. The book of abstracts / Nataliya Kazachkova, Prof. Dr. Anatoliy Kasperskiy, Dr. Nataliya Polikhun // GIREP-IPEC-MPTL Conference, Reims, France, 22–27 August 2010. – Reims, 2010. – Р. 291–293.

Pesin A. Model Experiment as a Tool for Better Insight Into Elementary Physics at High School / A. Pesin, A. Svistunov, N. Kazachkova // Hands-On Experiment in Physics Education. ICPE-GIREP International Conference, (23–28 August 1998), Duisburg, Germany. –

Duisburg, 1998. – P. 253–260.

Physics demonstration experiments / ed. by Harry F. Meiners. – New Yourk : Ronald Press Co., 1970. – Vol. 1 and 2. – 1312 p.

Sutton R. Demonstration experiments in physics / ed. by Richard Manliffe Sutton, prepared under the auspices of the American Association of Physics Teachers. – New Yourk ; London : McGraw-Hill company inc., 1938. – 546 p.

Ucke Ch. Der anamorphotische Kerzenleuchter / Ucke Ch., Hans-Joachim Schlichting// Physik in Zeit. – 1996. – 27 Jabrg. (№ 1). – P. 6–9.

Lea Valentina Lavrik Emotional Activation and increasing Motivation of Students Based on Students’ Cognitive Models/, /Meir Vladymir Shunyakov, Josef Feigenberg // International GIREP Conference, Amsterdam-The Netherlands, (20–25 August, 2006) Conference Proceedings. – Amsterdam, 2006. – P. 886–888

Ланина И. Я. Формирование познавательных интересов учащихся на уроках физики : кн. для учителя / И. Я. Ланина. – М. : Просвещение, 1985. – 128 с.

Щукина Г. И. Проблема познавательного интереса в педагогике / Г. И. Щукина. – М. : Педагогика, 1971. – 352 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.