РОЗВИТОК ГУМАНІСТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Інна Борисівна Учитель

Анотація


Стаття присвячена уточненню категоріальної сутності й змісту розвитку гуманістичної спрямованості майбутніх педагогів професійного навчання. В публікації розглянуто теоретико-методичні та практичні аспекти розвитку гуманістичної спрямованості майбутніх педагогів професійного навчання металургійного профілю у контексті формування їх педагогічної майстерності у вищій школі. Аналізуються суперечності підготовки педагога професійного навчання в умовах сучасного вищого навчального закладу, визначено шляхи їх розв’язання. Доведено, що розвиток гуманістичної спрямованості студентів забезпечують: гуманізація процесу підготовки, практико- орієнтоване навчання на заняттях з педагогічних дисциплін, вивчення провідного педагогічного досвіду, використання інноваційних методів навчання. Перспективами дослідження є розроблення кейсу педагогічних ситуацій на матеріалі проходження студентами педагогічної практики в технікумі для подальшого їх аналізу на заняттях з педагогічних дисциплін.

 

Article is devoted to specification of categorial matter and content of humanitarian orientation of future professional learning pedagogues as the component of their pedagogic skills. In the article considers theoretical, methodological and practical aspects of developing the humanitarian orientation of future pedagogues of the professional learning of the metallurgical field in the context of forming their pedagogical skills in the higher school. Also the state of pedagogues of professional learning preparation in higher educational institutions is analysed. Following the analysis of scientific and pedagogical literature, author describes the essence of the «humanitarian orientation of pedagogue of professional learning» concepts. Author provides analysis of controversies relevant to the pedagogue of professional learning preparation in the modern university, discusses possible solutions. The ways of solving the problem of developing the humanitarian orientation of students in the process of learning pedagogical skills are defined. The humanitarian orientation is determined by such professional learning pedagogic skills as ability to build relations of partnership between pedagogue and student, ability to stimulate motivation and maintain the perception interest, ideas and creative ideas of students, ability to develop personalities of students with consideration of their interest and absence of prejudices for students in personal relationship. Also, the pedagogue humanitarian orientation is determined by ability to build open and emotional relationship, create psychologically safe environment in classes, maintain the interest for the world and support the development of professional personalities of students. The author has estimated the possibilities of solving the issue of humanitarian orientation development of students during the pedagogic subjects learning. Humanitarian orientation development of students during the training in higher school is provided by training process humanization, practice-oriented education, pedagogic experience learning and usage of innovative education methods. The perspectives of this study are pedagogic situations case development based on a material of pedagogic practice in college and aimed on the further use for pedagogic subject classes


Повний текст:

PDF

Посилання


Брюханова Н.О. Проекткування цілей педагогічної підготовки компетентних інженерів-педагогів / Н.О. Брюханова // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.] – Запоріжжя, 2012. – Вип. 26(79). – С. 89-98.

Гончаренко С.У. Зміст загальної освіти і її гуманітаризація // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За заг. ред. Зязюна І.А. – К.: ВІПОЛ, 2000. – С. 81–107.

Добридень А. Гуманістична спрямованість та педагогічна культура сучасного вчителя / Алла Добридень // Проблеми підготовки сучасного вчителя № 4 (Ч. 2), 2011. – С. 151-158.

Зязюн І.А. Філософські засади освіти в Україні // Філософія сучасної освіти в Україні: Матеріали першої всеукраїнської науково-практичної конференції «Філософія сучасної освіти та стан її розробки в Україні». – К.: ІЗМН, 1997. – С. 61-65.

Иванова С.В. Педагогические условия гуманизации процесса обучения учащихся : на материале преподавания литературы: автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Светлана Вениаминовна Иванова ; Московский пед. гос. ун-т. – М., – 1998. – 14 с.

Ковальчук Л. Основи педагогічної майстерності: Навч. посібник. – Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. – 608 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004. – 112 с.

Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти / Лист Міністерства освіти і науки України від 31.07.2008 № 1/9-484 головам робочих груп МОН України з розроблення галузевих стандартів вищої освіти та головам науково-методичних комісій МОН України [Електронний ресурс]. – Режим доступу 05.03.16: http://pravo.levonevsky.org/bazaua09/pismo/sbor02/text02339/index.htm. – Загол. з екрану.

Кудусова А.Ш. Формування гуманістичної спрямованості майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки: автореф. дис. …канд. пед. наук 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти ; Кудусова Аліє Шухріївна / Інститут педагогіки і психології професійної освіти, відділ теорії і методики педагогічної майстерності, АПН України; Київ – 2005. – 31 с.

Лук’янова Л. Б. Феномен екологічної компетентності / Л. Б. Лук’янова // Філософія педагогічної майстерності : зб. наук. праць / редкол.: Н. Г. Ничкало та ін. – Вінниця : Вінниця, 2008. – С. 136-145.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій. Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341 [Електронний ресурс]. – Режим доступу 05.03.16: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/1341-2011-%D0%BF. – Загол. з екрану. – Мова укр.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.