МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ЕЛЕКТРИКІВ У ВНЗ НА ЗАСАДАХ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Олександр Олександрович Сушенцев

Анотація


Стаття присвячена розкриттю методичних аспектів формування конкурентоздатності майбутніх інженерів-електриків у вищих навчальних закладах на засадах впровадження інноваційних педагогічних технологій. Визначено головне завдання вищого навчального закладу – в порівняно короткий термін сформувати у студента якості конкурентоздатної особистості. Важливе значення має правильно сформульована мета навчання та вибір форм і методів навчання. Встановлено, що для ефективного формування конкурентоздатності майбутніх інженерів-електриків недостатньо проводити традиційні лекційні та практичні чи лабораторні заняття. Для підвищення активізації пізнавальної діяльності студентів рекомендуємо використовувати лекції-шоу, лекції- презентації, активні лекції, лекції-візуалізації, лекції-ситуації. Для реалізації мети формування професійних компетенцій майбутнього конкурентоздатного інженера-електрика доцільно використовувати такі методи як робота з направляючим текстом, дидактичні професійні задачі, ділові ігри, проектна діяльність студентів. Саме активні форми і методи навчання сприяють формуванню у студентів якостей конкурентоздатної особистості.

 

Article is devoted to methodological aspects of formation of competitiveness of the future electrical engineers in higher education through the introduction of innovative educational technologies. It is defined the main task of the university - in a relatively short period of time to form a student competitive personality qualities. Of fundamental importance for the formation of competitiveness is increasing the motivation of students to learn through their involvement in the research and design activities. To intensify the educational process through the introduction of innovative educational technologies, development and deployment of forms and methods of training and this training-methodical material, which would provide targeted development of the students' mental abilities, interest in academic work, autonomy and creativity. At the same time, the future electrical engineers should not only be competent and responsible, but also such fluent in their profession and are guided in the adjacent areas, ready for continuous professional development, social and professional mobility. Of particular importance is correctly formulated the goal of education and the choice of forms and methods of teaching. It was found that the effective formation of competitiveness of future engineers-electricians enough to hold the traditional lectures and practical or laboratory classes. To increase the activation of cognitive activity of students is advisable to use the lecture-shows, lecture-presentations, active lectures, lectures-visualization, lectures-situation. To achieve the goal of formation of professional competence of the future competitive electrical engineer is advisable to use techniques such as working with the guiding text, didactic professional tasks, business games, project work students. In particular, active forms and methods of teaching contribute to the formation of the students' competitive qualities of the person.


Повний текст:

PDF

Посилання


Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения : учебник для студ. пед. вузов / В. П. Беспалько. – М. : ИПО МО России, 1995. – 336 с.

Галіцина Л. В. Банк інноваційних педагогічних технологій / Л. В. Галіцина. – К.: Шк. світ, 2012. – 104 с.

Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века: в поисках практико-ориентированных образовательных концепций / Б. С. Гершунский. – М. : Совершенство, 1998. – 608 с.

Коваленко О. Е. Методика професійного навчання : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Олена Едуардівна Коваленко. – Х. : НУА, 2005. – 360 с.

Лапин Н. И. Нововведения в организациях (общая часть исследовательской программы) / Н. И. Лапин, А. И. Пригожин, Б. В. Сазонов, Б. С. Толстой // Структура инновационного процесса : сборн. науч. тр. конф. / отв. ред. Н. И. Лапин. – М. : ВНИИСИ, 1981. – С. 5–23.

Ничкало Н. Г. Професійна освіта і навчання : проблеми взаємозв’язку з ринком праці / Н. Г. Ничкало // Формування широкої кваліфікації робітників. Вклад ПТО у розвиток трудового потенціалу ХХІ століття : зб. матер., підгот. у рамках реалізації укр.-нім. проекту «Підтримка реформи професійно-технічної освіти в Україні» / [Ю. Вайс, Н. Ничкало, А. Сімак та ін.]. – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2007. – С. 134–138.

Сушенцев О. О. Умови формування конкурентоздатності майбутніх електромеханіків у навчально-виховному процесі ВНЗ / О. О. Сушенцев // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. пр. – Кривий Ріг : Друк. Р. Козлова, 2014. – Вип. 43. – С. 94–100.

Трайнев В. А. Учебные деловые игры в педагогике, экономике, менеджменте, управлении, маркетинге, социологии, психологии : методология и практика проведения : учеб. пособ. для студ. вузов. – М. : ВЛАДОС, 2005. – 303 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.