ОЛІМПІАДНІ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ЗАДАЧІ З ФІЗИКИ НА БАЗІ КОМПЛЕКТІВ НАБІРНИХ ПОЛІВ
Анотація
Експериментальною вважають таку задачу, дані для якої знаходять експериментально. Ці дані учасники відшукують самі або фронтально, або з однієї установки, виготовленої в демонстраційному варіанті. Під терміном "дані для розв'язування задачі" слід розуміти не лише певні значення фізичних величин, а й перевірку (експериментальну) тих чи інших висновків і т. п.
Для організації фронтального розв'язування експериментальних задач в процесі проведення фізичних олімпіад необхідний підбір достатньої кількості обладнання. Правила вимагають відповідної ідентичності кожної установки до експериментального завдання відповідного класу задля забезпечення рівних умов для кожного учасника. При цьому, звичайно, слід максимально використовувати комплекти типового шкільного обладнання, зокрема, нове, типу набірних полів.
Вагоме значення має розв'язування складних експериментальних задач, зокрема це розв'язування задач з цікавим змістом, задач-парадоксів. Варті уваги задачі з електродинаміки, для постановки яких використовують новітнє обладнання – набірні поля «Школяр». У наведених варіантах експериментальних задач використані нестандартні підходи до виконання експериментальних частин: використання гальванометра для визначення електрорушійної сили джерела постійного струму, використання вольтметра, включеного в коло послідовно, графічне дослідження залежностей між певними параметрами фізичних величин, характерних для певних установок, чи пристосувань, дослідження парадоксальних результатів перебігу певних процесів тощо.
Наведені варіанти використання набірних полів до організації і постановки експериментальних турів фізичних олімпіад сприяють розвитку пошукової діяльності фахівців щодо удосконалення матеріальних засобів, зокрема оновлення і поповнення комплектів набірних полів, розвитку між предметної інтеграції навчального обладнання.
Experimental consider such a problem, the data for which are experimentally. These data members are finding themselves either frontally or from one installation made in the demo version. The term "data to solve the problem" should be understood not only certain values of physical quantities, but check (experimental) certain conclusions, and so on. P.
To organize frontal solving experimental problems in the process of natural selection competition required a sufficient amount of equipment. Regulations require proper identity of each facility to experimental tasks of the class to ensure equal conditions for each participant. Of course, we should maximize the use of model kits of school equipment, including a new, composite-type fields.
Weighty importance solve complex experimental tasks, including solving it with interesting content, problems, paradoxes. Noteworthy problem of electrodynamics, which is used for setting the latest equipment - patterned field "pupil." In these embodiments experimental tasks used innovative approaches to the implementation of experimental pieces, using galvanometer to determine the electromotive force of the DC source, use a voltmeter included in the range consistently, graphic study of relationships between certain parameters of physical quantities specific to certain installations or devices, research paradoxical the results of certain processes flow more.
These uses of composite fields for the organization and staging of experimental rounds physical competitions contribute to the development of search specialists on improvement of material resources, including updates and refill kits composite fields between the subject of integration training equipment.
Keywords: physical competitions, experimental tour, procurement, typesetting field.
Повний текст:
PDFПосилання
Алексейчук В., Гальчинський О., Шопа Г. Обласні олімпіади з фізики. Задачі та розв’язки. – Львів: Євросвіт, 2000. – 168 с.
Вовкотруб В.П., Ковальов І.З., Подопригора Н.В. Розв’язування олімпіадних задач з фізики: Для студентів вищих навчальних закладів. – Кіровоград, РВЦ КДПУ ім.. В. Винниченка, 2009. – 198 с.
Гончаренко С.У. Олімпіади з фізики. Завдання. Відповіді. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2008. – 400 с.
Гончаренко С.У., Коршак Є.В. Фізика. Олімпіадні задачі. Випуск 1. 7-8 класи. – Тернопіль: “Навчальна книга – Богдан”, 1998. – 72 с.
Гончаренко С.У., Коршак Є.В. Фізика. Олімпіадні задачі. Випуск 2. 9-11 класи. – Тернопіль: “Навчальна книга – Богдан”, 1999. – 200 с.
Лукашик В.И. Физическая олимпиада в 6-7 классах средней школы: Пособие для учащихся. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1987. – 192 с.
Прокопенко М.М. Опис лабораторних занять знабірним полем «Школяр». – 2005. – 76 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.