ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ З ДИСЦИПЛІНИ «БІОХІМІЯ» У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Олена Віталіївна Маркова

Анотація


Стаття присвячена впровадженню методу проектів як одного з ефективних способів організації самостійної роботи студентів. Мета дослідження – розкрити сутність проектних технологій та умови їх ефективного застосування під час вивчення дисципліни «Біохімія» у підготовці майбутніх вчителів фізичної культури. Методи дослідження: педагогічне спостереження, дослідницька бесіда, вивчення й узагальнення педагогічного досвіду, першоджерел, вивчення продуктів діяльності студентів. Результати дослідження – ефективне впровадження в навчальну діяльність студентів методу проектів з врахуванням рівня мотивації до навчання. Практичне значення проектної діяльності полягає у засвоєнні великого об’єму інформації із самостійної роботи студентів протягом всього семестру. Таким чином, проектна діяльність студентів з дисципліни «Біохімія» підвищує мотивацію до навчання та сприяє: ефективному засвоєнню знань, навчанню та формуванню міжособистісного спілкування та вмінню працювати в команді. Перспективами подальших наукових розвідок є аналіз успішності майбутніх вчителів фізичної культури з дисципліни «Біохімія» та тестуванні й анкетуванні для з'ясування рівня здобутих знань та мотиваційних установок до самостійного навчання студентів.

 

The article is dedicated to the introduction of the project method as one of the effective means of the organization of the independent work of future teachers of Physical culture with parallel learning of biochemistry subject. Project work, as one of the most forward-looking method of education is getting more and more widespread in the frameworks of high educational establishment that is why the article highlights the problem of the development of the critical thinking of the modern expert and the usage of project work for the independent work of students through active ways of operations which are aimed at realization of the personally-oriented communication. The aim of the research is to disclose the essence of the project technologies and the conditions of its effective usage during studying biochemistry subject while preparing future teachers of Physical culture. The methods of the research are pedagogical observation, research discussion, close studying and generalization of the pedagogical experience, the original sources, as well as studying of the students’ activities materials. The results of the research are the effective introduction of the project method into the educational work of the students of the physical culture faculty taking into account the level of the motivation to learning. The practical value of the project work consists in mastering of a great amount of the information out of the independent work of students during the whole semester. In such a way project work of students studying biochemistry subject higher their motivation to learning and assist their mastering the knowledge, that goes out of the teaching programme frame, mastering the valuable researching potential, and working out the information in a better way, the development of collation and classification skills as well as analyzing and synthesizing, the development of the skills to search and analyze the information, to form person-to-person communication and the ability to work in team. The perspective of the further educational researches is the analysis of the progress of the future teachers of Physical culture in biochemistry subject in both experimental and control groups, as well as testing and polling of the students to check not only the level of gained knowledge while working on project but also motivation of the project members to independent learning


Повний текст:

PDF

Посилання


Зайнашева Г. Н. Метод проектов в научно-исследовательской работе студентов / Г. Н. Зайнашева, С. Г. Мингазова // Ученые записки КГАВМ им. Н.Э. Баумана – Казань : Изд-во Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования КГАВМ им. Н.Э. Баумана, 2015. Випуск 1. – Том 221. – С. 77–79.

Козак Л. В. Застосування проектних технологій у підготовці майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології / Л. В. Козак // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, Благод. фонд ім. Антона Макаренка. – Київ: Едельвейс, 2013. Випуск 1. С.54–64.

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / С. О. Сисоєва; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 320 с.

Тімець О. В. Особистісно орієнтований підхід до навчання майбутнього вчителя географії / О. В. Тімець // Наукові записки екологічної лабораторії УДПУ.– К. : Науковий світ, 2010. –Вип. 13. – С. 109–113.

Ткаченко Л. І. Використання проектної технології у формуванні критичного мислення майбутнього вчителя початкової школи / Ткаченко Л. І. // Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. – Випуск 6. – Частина 3. С. 121–127.

Щокіна Н. Б. Проектна технологія навчання в підготовці магістрів педагогіки / Н. Б. Щокіна // Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – Том 1. – С. 323–325.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.