МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ ЗДІЙСНЕННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ КУРСУ АЛГЕБРИ

Анна Олександрівна Чінчой

Анотація


З’ясовано, що математичне моделювання є одним із основних методів, які дозволяють глибше зрозуміти сутність природничо-наукової, технічної, соціальної, економічної проблеми, на відміну від звичайного експерименту чи безпосереднього спостереження. Показано, що застосування математичного моделювання демонструє важливе значення математики для інших наук, виступає засобом реалізації міжпредметних зв’язків. Тому, використання на уроках міжпредметних завдань з алгебри посилює синтез математики з іншими дисциплінами, сприяє формуванню в учнів цілісної картини світу.
Приведені приклади задач з алгебри міжпредметного змісту (хімічного, біологічного, фізичного, економічного), які розв’язуються із застосуванням методу математичного моделювання, і можуть бути використані в навчальному процесі.

It was found that mathematical modeling is one of the main methods that allow you to better understand the essence of natural science, technical, social and economic problems, unlike conventional direct observation or experiment. It is shown that the use of mathematical modeling shows the importance of mathematics to other sciences, is a means of implementing interdisciplinary connections. Therefore, using the lessons of interdisciplinary problems in algebra enhances the synthesis of mathematics to other disciplines, promotes students' holistic world view.
The examples of problems in algebra intersubject content (chemical, biological, physical, economic), which are resolved using the method of mathematical modeling, and can be used in the classroom.


Повний текст:

PDF

Посилання


Глобін О. І. Міжпредметні зв’язки в умовах профільного навчання математики: методичний посібник для вчителів/ Глобін. О. І. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 88 с.

Румянцева К. Є., Вільчинська О. М. Використання економіко-математичних моделей під час вивчення дисциплін математичного циклу «Математика для економістів». Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Випуск 5. Ч.2. – Кіровоград, 2014. – С.49 – 53.

Гроссман С., Тернер Дж. Математика для биологов: Пер. с англ. – М.: Высш. школа, 1983. – 383 с.

Попель П. П. Хімія: підручник для 9 кл. загальноосвіт. Навч. Закл. / П. П. Попель, Л. С. Крикля. – К. : ВЦ «Академія», 2009. – 232 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.