АСПЕКТИ СУЧАСНОЇ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧО- МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

Юлія Борисівна Олевська, Євген Єгорович Сидоренков

Анотація


Досліджено основні аспекти сучасної методики викладання природничо-математичних дисциплін у середній загальноосвітній школі. Складено перелік важелів впливу на якість освіти учнів, визначено зміст та наведено алгоритм застосування окремих методичних інструментів для досягнення якості знань належного рівня. Ефективність їх використання досліджено по результатам ЗНО з фізики та математики випускників комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа № 19» Дніпровської міської ради на протязі останніх шести навчальних років. Автори роботи використали свій власний багаторічний педагогічний досвід викладання математики і фізики у вищих та середніх навчальних закладах освіти для впровадження та удосконалення окремих складових загальної методики викладання, а також для дослідження ефективності використання методичних засобів.

 

There have been explored the basic aspects of modern methods of training enrollees for technical specialties in universities in high school. Here you can find the list of factors affecting the quality of education, the content and the algorithm of using some methodological tools to achieve an acceptable quality of education. To evaluate the efficiency of methods there have been investigated the External Testing Results in Physics and Mathematics of graduates of the secondary school № 19 Dnieper City for the latest six years. To implement and improve the individual components of general methodology in teaching the applicants and also to investigate their efficiency, the authors drew on their long- term teaching experience in mathematics and physics in secondary and higher education institutions.


Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України «Про освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // Офіційний вісник України, 2012 р., № 11, ст.400

Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року, постанова Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р № 385 // Офіційний вісник України, 2014 р., № 9

Основы методики преподавания физики/ [ Разумовский В.Г., Фабрикант В.А., Перышкин А.В.] – М., Просвещение, 1984. –398с.

Бугаев A. И. Методика викладання фізики у середній школі. – М.: Просвещение, 1981. – 288 с

Педагогическое наследие / Сост.В.М. Кларин, А.Н.Джуринский. – М.: Педагогика. 1987. –416 с.

Николаев Е.А. Технология использования школьного сайта в очном обучении // Технообраз 2001: Материалы III Международной научной конференции «Технологии непрерывного образования и творческого саморазвития личности» 15-16 мая 2001г. В 3 частях. Часть 3. – Гродно, Беларусь, 2001, с.102-104.

Перелік спеціальностей технічного напрямку та програми викладання дисциплін [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.dstu.dp.ua/ specialities/infa.htm

Дмитренко З.Ф. Плани - конспекти уроків / Дмитренко З.Ф. – Х., Ранок, 2011. – 272с.

Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.

Глазунов А.Т. Методика преподавания физики в средней школе: Электродинамика нестационарных явлений. Квантовая физика: Пособие для учителя/ А.Т.Глазунов, И.И.Нурминский, А.А.Пинский; Под ред. А.А.Пинского – М.: Просвещение, 1989. – 272 с.

Сычевская З.В., Проверка результативности обучения физике / Сычевская З.В., Смолянец В.В., Бовтрук А.Т. – К., Радянська школа,1986. – 175с.

Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти. Наказ міністерства освіти і науки № 1222 від 21.08.2013р. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://ru.osvita. ua/legislation/ Ser_osv/36975/

Дмитриченко М.Ф., Хорошун Б.І., Язвінська О.М., Данчук В.Д. Вища освіта і Болонський процес: Навч. посібник. – К.: Знання України, 2006. – 440 с.

Вища освіта України і Болонський процес: Навч. посібник / За ред. В.Г.Кременя; авт. кол.: М.Ф.Степко, Я.Я.Болюбаш, В.Д.Шинкарук та ін. – К.: Освіта України, 2004. – 388 с.

Имашев Г. Инновационные подходы в развитии политехнического образования в процессе обучения физике в средней школе. – Атырау: АтГУим. Х. Досмухамедова, 2011. – 150 с.

Методика преподавания физики в средней школе: Молекуляр. Физика. Электродинамика: Пособие для учителя/ С.Я.Шамаш, Э.Е. Эвенчик, В.А. Орлов и др.; Под.ред. С.Я.Шамаша – М.: Просвещение, 1987 . – 256 с.

Методика преподавания физики в средней школе: Механика: Пособие для учителя/ С.Я.Шамаш, Э.Е. Эвенчик, В.А. Орлов и др.; Под.ред. С.Я.Шамаша – М.: Просвещение, 1986 . – 240 с.

Математика в школі. Методичний збірник. Вип.VII під ред. доц. М.Б. Гельфанда – К.: Рад. школа, 1952. – 144с.

Дидактические материалы по алгебре и началам анализа для 10 класса/ Б.М. Ивлев, С.М. Саакян, С.И. Шварцбурд. – М.: Просвещение, 1990. – 176 с.

Модернізація освіти /В.Литвин, С.Довгий, В.Зайчук, В.Андрущенко, В.Кремень. – К.: МОН, 2004. – 608 с.

Електронний ресурс – Режим доступу: https://sites.google.com./site/ gra-dient19sdn/

Електронний ресурс – Режим доступу: https://sites.google.com/site/ phi-sicon19/

Електронний ресурс – Режим доступу: https://sites.google.com/site/ alg2009ol/

Соколова, Л.Е. Использование сайта класса как средства формирования информационной культуры школьников / .Е.Соколова, Ю.Б.Олевская, В.И. Олевский // Вісник Запорізького національного університету. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. –З.: ЗНУ, 2010.

Статистика звернень до сайту [ Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.google.com/analytics/

Наукові записки. – Випуск 8. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2015 – 206с.

Дослідження ефективності використання технології «хмарних обчислень» у загальній методиці викладання фізики в середній загальноосвітній школі / Є.Є. Сидоренков, Ю.Б. Олевська // Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Педагогічні науки. — 2013. — № 2 (20). — С. 132–140.

Інтегральний критерій якості шкільної освіти при використанні технології «хмарних обчислень»/ Є.Є. Сидоренков, Ю.Б. Олевська // Наукові записки. – Випуск 5. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014. –194 с.

Український центр оцінювання якості освіти.Результати ЗНО [Електронний ресурс]: Освіта.UA – Режим доступу: ru.osvita.ua/test/rez_zno/29884/


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.