ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СТУПЕНЕВОМУ НАВЧАННІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН

Ольга Іванівна Гулай, Василина Ярославівна Шемет

Анотація


     У статті висвітлено особливості застосування педагогічних технологій у навчанні природничо- наукових дисциплін у коледжах та технічних університетах. В основу проектування покладено компетентнісний підхід із використанням акмеологічних та синергетичних засад. Процес реалізації інноваційних технологій в коледжах та університетах здійснювався паралельно і передбачав зміни основних компонентів навчального процесу – цільового, змістового, процесуального, методичного та діагностичного. Уточнено відмінності у застосуванні методів навчання: у коледжах провідними є репродуктивний та частково-пошуковий, а у ВНЗ ширше застосовуються проблемний та дослідницький методи навчання. Практична реалізація розглянутих підходів щодо підготовки фахівців будівельного профілю загалом зумовлює підвищення ефективності неперервної професійної освіти.

 

In the article the features of pedagogical technologies application in the studies of naturallyscientific disciplines in colleges and technical universities are reflected. Competence approach is fixed in basis of planning with the use of akmeological and sinergistical principles. The process of innovative technologies realization in colleges and universities came true in parallel and antedated the changes of basic components of educational process - purposeful, semantic, judicial, methodical and diagnostic. Differences in application of studies methods were specified: in colleges reproductive and partly-searching are leading, and the problem and research methods of studies are wider used in institutions of higher education. Practical realization of the considered approaches in relation to preparation of building profile specialists predetermines the increase of continuous professional education efficiency.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гулай О. І. Професійна підготовка майбутніх фахівців будівельного профілю в умовах неперервної освіти: монографія [за наук. ред. докт. пед. наук, проф. Л. М. Романишиної] / О. І. Гулай. — Луцьк : РВВ ЛНТУ, 2015. — 388 с.

Євтух М. Б. Забезпечення якості вищої освіти – важлива умова інноваційного розвитку держави і суспільства / М. Б. Євтух, І. С. Волощук // Педагогіка і психологія. — 2008. — № 1 (58). — С.70–74.

Зязюн І. А. Проективний аналіз технологій педагогічної дії / І. А. Зязюн // Педагогіка і психологія. — 2010. — № 2 (67). — С. 22–33.

Кларин М. В. Интерактивное обучение — инструмент освоения нового опыта / М. В.Кларин // Педагогика. — 2000. — № 7. — С. 12–19.

КоновальчукІ.П.Проектування інноваційнихпедагогічних технологій/ І. П. Коновальчук // Вісник Житомирського держ. ун-ту ім. Івана Франка. — 2005. — Вип. 24. — С. 71–75.

Олешков М. Ю. Технологии обучения в высшей школе / М. Ю. Олешков // Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия. Ученые записки. Педагогика. Психология. — Нижний Тагил, 2003. — С. 47–54.

Падалка О. С. Педагогічні технології / О. С. Падалка, А. М. Нісімчук, І. О. Смолюк, О. Г. Шпак. — К. : В-во «Українська енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1995. — 254 с.

Пінчук В. М. Психолого-педагогічні засади впровадження інноваційних технологій у вищій школі / В. М. Пінчук // Сучасна вища школа: психолого-педагогічний аспект: монографія / [за ред. Н.Г. Ничкало]. — К. : ІПППО, 1999. — С. 246–257.

Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посібн. / М. М. Фіцула. — К. : Академія, 2001. — 528 с.

Biggs J. Teaching for Quality Learning at University : What the Student Does / John Biggsand Catherine Tang [4th edition]. — Society for Research into Higher Education &Open University Press, 2011. — 389 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.