РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ СУЧАСНИХ ПИТАНЬ ФІЗИКИ

Ірина Володимирівна Сальник, Ганна Пантеліївна Томашевська

Анотація


Сьогодні організація активного навчання та розвиток критичного мислення учнів є нагальними й необхідними. Актуальність проблеми щодо впровадження таких методів навчання, які розвивають уміння самостійно вчитися, критично мислити, здатність до самопізнання й самореалізації особистості в різних видах творчої діяльності, навички, необхідні для життєвого й професійного вибору, визнані сучасною педагогікою в усіх її галузях. Критичне мислення є інтеграційним і входить до складу сімейства різних видів мислення, серед яких наукове, математичне, моральне, філософське та ін. Критичне мислення не є універсальним: воно підпорядковане досвіду та розуму конкретної особистості. Тому його якість залежить від ступеня і якості та глибини досвіду у певній сфері мислення або щодо певного класу питань конкретної особистості. Критичне мислення формується та розвивається під час опрацювання інформації, розв’язування задач та проблем, оцінювання ситуації, вибору раціональних способів діяльності. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації діяльності учнів з фізики наоснові використання технологій критичного мислення в процесі вивчення теми «Основи спеціальної теорії відносності»

The organization of active learning and the development of critical thinking of students is an urgent problem of the present. The introduction of such teaching methods that develop the ability to study independently, to think critically, the ability to self-identify and self-realization of the person in different types of creative activity, the skills necessary for life and professional choices, is an actual problem recognized by modern pedagogical science. Critical thinking is a part of a family of different types of thinking, including scientific, mathematical, moral, philosophical etc. Critical thinking is not universal. It’s subordinated to the experience and mind of a particular person. Its quality depends on the degree, quality and depth of experience of a specific person in a particular area of thinking or regarding a certain class of questions. Critical thinking is formed and developed during the processing of information, solving tasks and problems, assessment of situations, choosing rational ways of activity. The article reveals the theoretical and methodological foundations of the organization of the activity of students in physics on the basis of the use of critical thinking technologies in the process of studying the theme "Fundamentals of the special theory of relativity"


Повний текст:

PDF

Посилання


Заір-Бек С.І. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителя / С.І. Заір- Бек, І.В.Муштавінська. – Москва: Просвещение, 2004. – 173 с.

Критичне мислення: від теорії до практики. (Підсумки міжрегіонального інтернет- проекту «Чарівний світ творчості»): [Електронний ресурс] // Режим доступу: http //rsi.altai.fio/ru/section_b/2005/ bilan.html

Марченко О.Г. Формування критичного мислення школярів / О. Г. Марченко. – Харків : Вид. група "Основа" : "Тріада +", 2007. – 160с.

Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання /

О.І.Пометун. – К., 2007. – 144 с.

Попов С. Б. , Топоренский А. В. Куда смещается красное смещение? Статья "Вселенная. Пространство. Время" NN2-3 за 2014г.

Смульсон М. Л. Психологія розвитку інтелекту: Монографія. – К., 2001. – 276 с.

Технології розвитку критичного мислення учнів / А.Кроуфорд, В.Саул, С.Метьюз, Д.Макінстер. – К.: Вид-ство «Плеяди», 2006 – с.220.

Тягло О.В. Критичне мислення: навчальний посібник / Тягло О.В. Х: Вид. група «Основа», 2008. – 189с.

Халперн Д. Психология критического мышления / [пер. p англ. Н.Мальгина и др.] – 4-е междунар.изд. –М.: «Питер», 2000. – 512 с.

Krasnikov S. Time machines with the compactly determined Cauchy horizon // Physical Review D. - 2014. - V.90. – 024067.

Michael Scriven & Richard Paul. Critical Thinking as Defined by the National Council for Excellence in Critical Thinking, /presented at the 8th Annual International Conference on Critical Thinking and Education Reform, Summer 1987. -http://www.criticalthinking.org/pages/defining-critical-thinking/766


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.