КСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКІ ЗАДАЧІ З ФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ
Анотація
Особливе місце серед навчальних умінь посідають дослідницькі уміння, оскільки вони дають можливість школярам не лише орієнтуватися і пристосовуватися до нових умов, але й змінювати їх, пізнавати оточуючий світ та впливати на нього. Формування дослідницьких умінь сприяє розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня. Проблема формування дослідницьких умінь учнів під час вивчення фізики є однією з найважливіших проблем сучасної освіти. Організація дослідницької діяльності – це один з методів навчання фізики, що дозволяє реалізувати основні напрямки компетентнісного підходу. Запровадити в процесі навчання елементи експериментально- дослідницької діяльності можна через використання задач. Такі задачі відрізняються від звичайних навчальних фізичних задач, мають свої особливості. В статті на конкретному прикладі розв’язання задачі дослідницького характеру проаналізовано можливості та особливості цього виду діяльності та його вплив на розвиток творчих здібностей учнів
Research skills are a special place among the educational skills as they enable students not only to navigate and adapt to new conditions, but also to change them, to know the surrounding world and to influence it. Formation of research skills promotes individual and creative self-realization of each student. The problem of formation of research skills of students in the study of physics is one of the most important problems of modern education. Organization of research activities is one of the methods of teaching physics, which allows to realize the main directions of competence approach. Working investigated problems often requires a high level of management and modeling for students and, at first, may need help from the teacher for research results. The development of research skills is useful as a conceptual and planning tool, as well as a performance measurement mechanism. Introduce the elements of experimental research into the learning process through the use of tasks. Such tasks differ from the usual educational physical tasks, have their own peculiarities. In the article, on the concrete example of solving the problem of research character, the possibilities and features of this type of activity and its influence on the development of students' creative abilities are analyzed.
Повний текст:
PDFПосилання
Варламов С. Д. Экспериментальные задачи на уроках физики и физических олимпиадах/ Варламов С. Д., Зильберман А. Р., Зинковский В. И.—М.: МЦНМО, 2009.—184 с.
Васильєва С.О. Сутність науково-дослідницької діяльності учнів / Васильєва С.О.// Засоби навчальної та науково- дослідницької роботи: зб. наук. пр. – Вип.18. – Харків: Харківський державний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди. – 2002. – С.27-30.
Галатюк Ю.М. Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи : автореф. дис.… канд. пед. наук / Ю.М. Галатюк. – К., 1997. – 24 с.
Зимняя И.А. Исследовательская работа как специфический вид человеческой деятельности./ Зимняя И.А., Шашенкова Е.А. –Ижевск, 2001. – 103 с.
Криворучко А.П., Гончаренко Т.Л. Формування дослідницьких умінь учнів основної школи у процесі навчання фізики / Криворучко А.П., Гончаренко Т.Л. / Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції [«Наукові досягнення, відкриття та шляхи розвитку педагогічної науки»], (Запоріжжя, 26-27 травня 2017 р.). – 2017. – С.71-76
Науково-дослідницька робота в закладах освіти: методичний посібник /Укладачі: Ю.О. Туранов, В.І. Уруський. – Тернополь: АСТОН, 2001. – 140с.
Савенко А.И. Психологические основы исследовательского подхода к обучению: учебное пособие./ Савенко А.И. – М.: «Ось-89», 2006. – 480 с.
Сальник І.В. Навчально-методичний комплекс експериментального вивчення хвильової оптики в старшій школі/ І.В.Сальник//Інженерні та освітні технології – Кременчук: КрНУ, 2015 - № 3 (11) – с. 202-204.
Степанченко О. В. Шкільний фізичний експеримент як засіб формування дослідницьких умінь учнів / Степанченко О.В., Чумак М.Є., Сиротюк В.Д. //Збірник наукових праць Кам’янець-
Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: педагогічна. – Вип.19. /[ред.кол.: Атаманчук П.С. (голов. ред.) та ін.]. – Кам’янець – Подільський: Кам’янець – Подільський нац. ун-т ім.Івана Огієнка, 2013. – С. 51-55.
Тищук В.І. Особливості проведення фізичного експерименту в навчально-пошуковій роботі з обдарованими дітьми /В.І. Тищук //Матеріали доповідей Всеукраїнської науково- практичної конференції «Діяльнісний підхід у навчально- пошуковому процесі з фізики та математики / В.І. Тищук. – Рівне: РДПІ, 1996. – Ч.1. – С. 29-31.
Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – К.: Знання-прес, 2002. – 295 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.