ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ ФІЗИКИ З ІНШИМИ НАВЧАЛЬНИМИ ДИСЦИПЛІНАМИ В МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖАХv

Владилена Петрівна Федоренко

Анотація


Стаття присвячена дослідженню проблеми інтеграції фізики з іншими навчальними дисциплінами в медичних коледжах та шляхам її вирішення в умовах реалізації нової концепції освіти в Україні. Розв’язання окресленого питання передбачається за рахунок розробки методичної системи інтегративно-предметного навчання фізики та інших навчальних дисциплін, яка відповідає сучасним вимогам професійної підготовки майбутніх фахівців, враховує індивідуальні особливості студентів і спрямована на їх самонавчання та саморозвиток. На основі аналізу, узагальнення й систематизації наукових джерел висвітлено методологічні аспекти інтегративно-предметного навчання. Зроблені у статті висновки можуть бути використані під час створення інтегрованих курсів дисциплін науково- природничого та загально-медичного циклів.

The article is devoted to the study of the problem of integration of physics with other educational disciplines in medical colleges and ways of its solution in the context of the implementation of the new concept of education in Ukraine. The purpose of the article is to investigate the specifics of the integration of physics with the disciplines of science and natural sciences and general medical cycles, to highlight the themes and concepts provided by physics for other disciplines and provided by other disciplines and to highlight the issue of creating a methodological system of integrative and subject teaching of students’ physics and biology. On the basis of analysis, generalization and systematization of scientific sources, the methodological aspects of integrativesubject teaching are highlighted: innovative approaches to the formation of integrative thinking; development of the concepts of holistic scientific education; formation of the readiness of teachers of natural sciences to implement an integrated approach in education; structuring of the content of natural sciences on the basis of an integrative-differentiated approach; integration of knowledge with the help of modern information technologies; introduction of integrated disciplines and integrated training courses.To study the course in physics in medical colleges is given insufficient number of hours of class (120 hours), and there is a tendency to further decrease. Thus, the introduction of an integrated approach to teaching physics students as a basis for general education and vocational training is an important direction in improving the quality of students’ training in the field of physics.The solution of the above-mentioned problem is foreseen at the expense of the development of a methodical system of integrative-subject teaching of physics and other disciplines of scientific-natural and general medical cycles, which meets the modern requirements of professional training of future specialists, takes into account the individual characteristics of students and is aimed at their self-education and self-development. This system provides opportunities for integrating the content, forms, methods and means of teaching students in physics, mathematics, computer science, astronomy, chemistry, biology, biophysics and medical, physical and social rehabilitation. The conclusions made in the article can be used to create integrated courses of disciplines of natural sciences and general medical cycles.


Повний текст:

PDF

Посилання


Kurczab H. Modelzawodowynauczyciela a jegopostawatwórcha / H. Kurczab // Dydaktukaszkoływyższej, 1982. – № 3 (59). – S. 107–120

.

Гуз К.Ж. Інтегрований курс з природознавства в 5–6 класах середньої загальноосвітньої школи: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / К.Ж. Гуз. – Полтава, 1997. – 208 с.

Біда О.А. Формування готовності вчителів природничих дисциплін до організації навчально- пізнавальної діяльності учнів загальноосвітньої школи: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / О.А. Біда. – Вінниця, 2010. – 429 с.

Дольнікова Л.В. Інтегративно-диференційований підхід до структурування змісту природничих дисциплін у медичних коледжах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец.13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л.В. Дольнікова. – Т., 2001. – 20 с.

Гапонцева М.Г. Интегрированный подход в содержании непрерывного естественно научного образования: дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / М.Г. Гапонцева. – Екатеринбург, 2002. – 214 с.

Коломієць Д.І. Активізація пізнавальної діяльності студентів під час проведення практикуму в навчальних майстернях / Д.І. Коломієць // Проблеми наступності та інтеграції змісту навчання у системі «школа–ПТУ–ВНЗ». – Вінниця: ВДПУ, 1996. – С. 273–275.

Рибак С.М. Міжпредметні зв’язки природничо-математичних і спеціальних дисциплін у підготовці вчителя фізики: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і

методика професійної освіти» / С.М. Рибак. – Вінниця, 2006. – 19 с.

Садовий М.І. Становлення та розвиток фундаментальних ідей дискретності та неперервності у курсі фізики середньої школи: монографія / М.І. Садовий. – Кіровоград: Прінт-Імідж, 201. – 396 с.

Костюченко М.П. Проектування інтегрованого змісту технічних дисциплін модульного навчання у професійно-технічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання» / М.П. Костюченко. – Х., 2009. – 20 с.

Косенко О.І. Роль інтегрованих природознавчих курсів в осучасненні змісту вищої освіти / О.І. Косенко, Ж.П. Ольховська // Вища освіта України. Додаток. Безперервна освіта: реалії та

перспективи: матер. ІІ Всеукр. конф. –2004. –№ 4(14) – С. 119–123.

Корсак К. Інтегрований курс «Основи сучасного природознавства» як засіб формування синергетичного світобачення студентів / К. Корсак // Вища освіта України. – 2003. – № 2. – С 94–99.

Iсторичнi та логiко-методологiчнi передумови iнтеграцiї природничо-математичних знань у закладах професійної освiти / I.М. Козловська // Науково-методичний вiсник. – 1995. – № 2. – С. 36–48

.

Атаманчук П.С. Дидактичні основи прогнозування та управління фізичною освітою / П.С. Атаманчук, І.В. Оленюк, О.М. Ніколаєв // Наукові записки: зб. наук. ст. Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. – К., 2003. – Вип. LIII (53). – С. 3–17.

Ільченко В.Р. Навчальна технологія інтеграції змісту природничо-наукової освіти: досвід комплексного дослідження / В.Р. Ільченко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 4. – С. 3-4.

Садовий М.І. Застосування інноваційних технологій навчання в умовах інтеграції вищої школи в європейський освітній простір / М.І. Садовий // Матеріали міжнародного форуму фахівців у галузі освітніх вимірювань, 1 червня 2012 р., м. Київ. – К.: НПУ, 2012. – С. 105–106.

Стадніченко С.М. Вплив міжпредметних та внутрішніх зв’язків на формування системних знань з молекулярної фізики в умовах профільного навчання / С.М. Стадніченко, М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського держ. ун-ту / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.].

– Серія педагогічна – Кам’янець-Подільський, 2010. – Вип. 16: Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічного профілю в умовах євроінтеграції. – С. 57–60.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.