ЗАПРОВАДЖЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОРГАНІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ З ФІЗИКИ» У ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Андрій Миколайович Андрєєв

Анотація


У статті розглядається проблема підготовки майбутніх учителів фізики до організації інноваційного пошуку учнів у навчальному процесі. Авторами розроблено навчальну програму дисципліни «Організація інноваційної діяльності учнів з фізики». Програма призначена для використання у процесі професійної підготовки студентів спеціальності 014 Середня освіта (Фізика) і постає певним кроком у розв’язанні проблеми підготовки вчителя фізики до здійснення інноваційної педагогічної діяльності. Метою даної дисципліни є формування у студентів – майбутніх учителів фізики готовності до організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі. У статті висвітлені основні структурні та змістові елементи запропонованої програми. Програма запроваджена у педагогічний процес підготовки майбутніх учителів фізики у Запорізькому національному університеті (бакалаврський ступінь вищої освіти).

In the article the problem of preparation of future teachers of physics to the organization of innovative search students in the learning process. The concept of «innovative activity of students in learning physics» is understood as a kind of educational-cognitive activity of students, organized by teacher and runs a specially crafted learning environment and is associated with the development of theoretical and experimental research and implementation in practice (e.g., educational process at school, in scientific laboratories, enterprises) in the specified (device or method) that has a beneficial effect from its use. The authors have developed the curriculum of the discipline «the Organization of innovative activity of students in physics». The program is intended for use in the process of professional training of students majoring 014 Secondary education (Physics) and is a definite step in the solution of problems of training physics teachers to implement innovative pedagogical activities. The aim of the discipline is formation at students – future physics teachers readiness of the organization of innovative activities of students in the learning process. Curriculum development of the discipline was carried out, including analysis of author’s pedagogical activities and included simulation of the process of preparation of future teachers of physics to the organization of innovative activity of students. The program consists of the following structural elements: introduction, purpose and objectives of the discipline, description, content of the structural unit of the discipline (the latter is represented by the thematic plan of a subject of lectures and practical exercises, and a list of questions for self-study), individual creative tasks, the exam questions, list of recommended literature. In article the main of the structural and substantive elements. The program is introduced in educational process of training future teachers of physics in Zaporizhzhya national University (bachelor’s degree). Specified discipline appears to be an important element we have developed methodical system of training of future teachers of physics to the organization of innovative activity of students. Further research we associate with the development of training programmes for teachers, organization of innovative activity of students in extracurricular work in physics


Повний текст:

PDF

Посилання


Андрєєв А.М. Інноваційна діяльність учнів у навчальному процесі з фізики: зміст і структура поняття / А.М. Андрєєв // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол.: Т.І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя: КПУ, 2016. – Вип. 51 (104). – С. 336–344.

Бойко М.П. Фізико-технічна творчість учнів: навч. посіб. / Бойко М.П., Венгер Є.Ф.,Мельничук О.В. – К.: Вища шк., 2007. – 262 с.

Величко С.П. Формування компетентності сучасного вчителя до інноваційної діяльності / С.П. Величко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кропивницький, 2016. – Вип. 10, Ч. 1. – С. 15-20.

Давиденко А. А. Методика розвитку творчих здібностей учнів у процесі навчання фізики (теоретичні основи): [монографія] / А.А. Давиденко. – Ніжин: ТОВ «Вид-во «Аспект-Поліграф», 2004. – 264 с.

Касперський А.В. Методичні засади формування базових знань юриспруденції аспірантів технологічної освітньої галузі / А.В. Касперський, І.Т. Богданов, О.М. Кучменко // Зб. наук. пр. Кам.-

Поділ. нац. ун-ту імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський, 2016. – Вип. 22. – С. 83 – 86.

Меерович М. И. Теории решения изобретательских задач / М. И. Меерович, Л. И. Шрагина. – Минск: Харвест, 2003. – 428 с.

Тематики творчих проектів учнівської молоді на 2012/2013 навчальний рік / [укладачі: А. А. Халатов, Г. Б. Варламов, С. О. Воронов та ін.]. – К.: Спільна лабораторія оперативної поліграфії ННК «ІПСА» та ФТІ НТУУ «КПІ», 2012. – 28 с.

Трифонова О.М. Формування компетентності майбутніх вчителів в умовах сучасної парадигми фізико-математичної освіти / О.М. Трифонова, М.І. Садовий // Зб. наук. пр. Бердянського держ. пед. ун-ту. – Серія: Педагогічні науки. – Бердянськ: БДПУ, 2011. – № 3. – С 272-279.

Туров М. П. Основи винахідництва та методи пошуку розв’язку творчих технічних задач: методичний посібник / М. П. Туров. – К.: Освіта України, 2008. – 312 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.