ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ УМІНЬ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ФІЗИЧНІ ЗАДАЧІ

Михайло Вікторович Каленик

Анотація


У статті аналізуються такі поняття як задача, типова задача, коментовані вправи, довгострокові завдання, класифікація задач, способи її розв’язування та розглядаються проблеми розвитку в учнів таких узагальнених умінь, які б забезпечили можливість застосування теоретичного матеріалу в розв’язуванні задач, що є однією з умов забезпечення глибоких і міцних знань в учнів. Незважаючи на різноманітність способів формулювання умов і способів розв’язування фізичних задач пропонується виділити узагальнений план діяльності, який визначає системи дій у цьому виді навчальної роботи. Формування уміння розв’язувати задачі розпочинається з моменту висунення навчальної проблеми і завершується застосуванням отриманого результату до конкретних ситуацій. Структура циклу процесу навчання вказує на єдність класної й домашньої роботи учнів, яка виявляється в тому, що кожна з них є складовою частиною єдиного процесу засвоєння знань і формування відповідних умінь.

Ключові слова: задача, істотні ознаки, класифікація задач, типова задача, алгоритм, довгострокові завдання, цикл, узагальнений спосіб діяльності.

 

In the article analyzes such concepts as task, typical problem, commented exercises, long-term tasks, classification of tasks, methods of its solution, and the problems of development of such generalized skills in pupils are considered, which would provide the possibility of application of theoretical material in solving problems that are One of the conditions for ensuring deep and lasting knowledge among students. Examples of algorithmic prescriptions and algorithms are given; it points to the main disadvantages when forming students' abilities to solve physical problems. Despite the variety of ways to formulate the conditions and methods for solving physical problems, it is proposed to highlight a generalized plan of action that determines the system of actions in this type of educational work. Formation of the ability to solve problems begins with the moment of the presentation of the educational problem and ends with the application of the result to specific situations. The structure of the cycle of the learning process points to the unity of classroom and homework of students, which is manifested in the fact that each of them is an integral part of a unified process of learning knowledge and the formation of appropriate skills.

Key words: task, essential features, classification of tasks, typical problem, algorithm, longterm tasks, cycle, generalized way of activity 


Повний текст:

PDF

Посилання


Гальперин П.Я. К исследованию интеллектуального развития ребёнка. // Вопр. психологии. 1969. -№1. - С. 24.

Каленик В.І., Каленик М.В. Питання загальної методики навчання фізики / Пробний навчальний посібник. – Суми: Редакційно-видавничий відділ СДПУ ім. А.С.Макаренка, 2000. – 125с.

Каленик М.В. Використання довгострокових завдань з фізики для оцінки практичних умінь старшокласників // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 24. – Херсон: Айлант, 2001. – С. 198-201.

Статистика та аналітика [Електронний ресурс]: [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Дніпропетровський регіональний центр якості освіти – Режим доступу: http://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=570&Itemid=154 (дата звернення 08.10.2017).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.