ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ ФАХІВЦІВ НЕФІЗИЧНОГО ПРОФІЛЮ
Анотація
У статті робиться спроба узагальнити діяльність викладача фізики у вищих навчальних закладах з метою розкриття особливостей методики зазначеного предмета у процесі підготовки висококваліфікованих фахівців нефізичних спеціальностей. За цих обставин враховується досвід викладання фізики у різних вищих навчальних закладах та береться до уваги передовий педагогічний досвід учителів, що мають багаторічний стаж роботи у загальноосвітніх навчальних закладах, де курс фізики вивчається за профільними програмами і є таким, що за змістом більшою мірою наближений до змісту курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах. Результати анкетування викладачів і вчителів фізики на курсах підвищення кваліфікації в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти дають підставу висунути гіпотезу про відповідні напрямки ефективної навчальної діяльності викладача і студентів у підготовці фахівців нефізичного профілю з вищою освітою.
Ключові слова: викладання фізики, підготовка висококваліфікованих фахівців,особливості, нефізичний профіль, діяльність викладача, діяльність студентів, інші фактори.
The article attempts to generalize the activity of the physics teacher in higher educational institutions in order to reveal the features of the methodology of the subject in the process of preparation of highly qualified specialists in non-physical specialties. In these circumstances, the experience of teaching physics in different higher educational institutions is taken into account, and the pedagogical experience of teachers with many years of work in general education institutions is taken into account, where the course of physics is studied according to specialized programs and is such that in content is more closely approximated to the content course of general physics in higher educational institutions. The results of the questioning of teachers and teachers of physics at the courses of advanced training in the regional institute of postgraduate pedagogical education give grounds to put forward a hypothesis about the relevant areas of effective academic activity of the teacher and students in the training of specialists non-physical profile with higher education.
Keywords: teaching physics, training of highly skilled specialists, features, non-physical profile, teacher's activity, student activity, other factors.
Повний текст:
PDFПосилання
А.с.: Програмний продукт»Фізика. Механіка» /О.В.Задорожна, О.В.Задорожний, С.П.Величко, Т.Ф.Шмельова (Україна). -№50513; заявл. 31.05.2013 №50718; за реєстр. 30.07.2013.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды /Б.Г.Ананьев. – В 2-х томах. – Т.!. – М.: Педагогика, 1980. – С.52.
Атаманчук П.С. Узгодження нормативних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами освітньо-орієнтованого навчання /П.С.Атаманчук, А.М.Кух // Фізика та астрономія в школі. – 2002. - №1. – С.17-20.
Величко С.П. Вивчення основ квантової фізики: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів /С.П.Величко, Л.Д.Костенко. – Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 2002. – 274 с.
Величко С.П. Вивчення фізичних властивостей рідких кристалів в середній загальноосвітній школі: Посібник для вчителів /С.П.Величко, В.В.Неліпович. – 2-е вид., доповнене. – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2015. – 232 с.
Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу Застосування навчального лазера у викладанні шкільного курсу фізики»: посібн. для студ. фіз.-мат. фак-тів /С.П.Величко, О.А.Забара, П.В.Сірик. – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2014. – 146 с.
Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу «ЕОТ у навчально-виховному процесі з фізики»: посібн. для студ. фіз.-мат. фак-ту /С.П.Величко, Д.В.Соменко, О.В.Слободяник. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім.В.Винниченка, 2012. – 176 с.
Величко С.П. Нове навчальне обладнання для спектральних досліджень:: посібн. для студ. фіз.-мат. фак-тів вищих навч. закладів. – 2-е вид., перероб. – Кіровоград: ТОВ «Імекс-ЛТД», 2006. – 202 с.
Величко С.П. Розвиток системи навчального експерименту та обладнання з фізики у середній школі: монографія /С.П.Величко. – Кіровоград, 1998. – 302 с.
Величко С.П., Сірик Е.П. Окремі аспекти концептуальної моделі діяльності викладача фізики вищої школи у підготовці фахівців нефізичного профілю // Тези матеріалів міжнародної наукової інтернет-конференції «Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентнісного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю» (27–28 вересня 2017 р., м. Кам’янець-Подільський). - Кам’янець-Подільський, 2017. – 32 с. (С. 23-24)
Величко С.П. Універсальний спектральний комплект для навчальних цілей і фізичний практикум на його основі: посібник для студентів вищих навчальних закладів /С.П.Величко, С.Г.Ковальов. – Кіровоград: ПП «Ексклюзив-Систем», 2013. – 174 с.
Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій у навчальній дослідницькій діяльності / Ю.О. Жук // Фізика та астрономія в школі. – 1997. - №3. – С.4-7.
Задорожна О.В. Фізика. 12. Задорожна О.В. Фізика. Дидактичний матеріал для проведення занять з фізики у вищих навчальних закладах авіаційного профілю на базі педагогічного програмного засобу «Фізика. Механіка» /О.В.Задорожна, С.П.Величко. – Кіровоград: «Ексклюзив-Систем», 2013. – 117 с.
Задорожна О.В. Фізика. Механіка: Дидактичний матеріал для перевірки знань з фізики курсантів вищих навчальних закладів авіаційного профілю: навчально-методичний посібкик /О.В.Задорожна; наук. ред.: С.П.Величко. –2-е вид. – Кіровоград: Ексклюзив-Систем, 2013. – 124 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность /А.Н.Леонтьев. – М.: Политиздат, 1975. – 304 с.
Линенко А.Ф. Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності: Автореферат дис. … д-ра пед. наук: 13.00.01, 13.00.04 /А.Ф.Линенко. – Інститут педагогіки АПН України. – К., 1996. – 44 с.
Ломов Б.В. Вопросы общей, педагогической и инженерной психологии /Б.В.Ломов. – М.: Педагогика, 1991. – 297 с.
Никифоров Г.С. Практикум по психологии профессиональной деятельности / Г.С. Никифоров. – СПБ.: Изд-во С-Петербургского ун-та, 2000 – 304 с.
Носков В.И. Психология образования личности / В.И. Носков. – Донецк: ЯНТРА, 2001. – 212 с.
Суходольский Г.В. Математико-психологические модели деятельности /Г.В.Суходольский. – СПб: Петрополис, 1994. – С.16.
Шадриков В.Д. Психология деятельности и способности человека / В.Д. Шадриков: Учебное пособие для вузов. – 2-е узд. перераб. и доп. – М.: Логос, 1996. – 302 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.