РОЛЬ ВИКОРИСТАННЯ ОБ’ЄКТІВ ПРИРОДНО-ЗАПОВІДНОГО ФОНДУ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Віталіна Володимирівна Федонюк, Василь Володимирович Іванців, Микола Ананійович Федонюк, Віктор Олександрович Волянський

Анотація


У статті розглядаються питання актуалізації форм і методів екологічної освіти та виховання у вищій школі. Основна увага зосереджена на аналізі можливостей використання інформаційного, організаційного та наукового потенціалу об’єктів природно-заповідного фонду місцевого і загальнодержавного значення для забезпечення прикладного спрямування екологічної освіти, подолання шаблонів у її методиках. Запропоновано перспективні підходи у вищій школі до теоретичного наповнення лекцій і практичних занять та вдосконалення форм їх організації з використанням потенціалу об’єктів природно-заповідного фонду. Окремо досліджується специфіка
екологічної освіти у вищих навчальних закладах у процесі підготовки бакалаврів і магістрів технічних та економічних спеціальностей.

 

This article deals with the updating of forms and methods of ecological education in high school. The main focus is on analyzing the possibilities of using information and organizational capacity of the nature reserve of local and national importance for application oriented environmental education, poverty patterns in its methods. Separately investigate the specificity of environmental education in higher education institutions in the preparation of bachelors and masters the technical and economic specialty. The research based on their own experience, summarized the lecturer ecology in the long-term
training environmental experts, as well as teaching subjects «Fundamentals of Ecology», «Fundamentals of Environmental knowledge», Ecology «for students of technical and economic fields in Lutsk National technical university». Harnessing the power of the workshops, gathering materials for laboratory work, interactive lectures at the sites and areas of natural reserve fund allows the commonly involve local history materials, creative approach to the forms of learning, to encourage the emergence of a stable interest students the problems of environmental protection, preservation of stability ecological systems
and complexes environmental management. Students may be involved in such exercises not only as passive listeners, but also as a volunteer amateur: among the possible tasks: drawing up environmental interactive maps, passports ecological areas and natural reserves, accounting and control populations of species of flora and fauna in need of protection. The system of protected areas and historic sites is every country for a long time, and therefore has its own national characteristics. A number of national protected areas (nature reserve fund) - the future workplace for university graduates. Among these protected areas are nature reserves, national parks and regional landscape parks (RLP). The task of environmental education is extremely important and urgent today.


Повний текст:

PDF

Посилання


Ващенко Н. П. Рекреаційні комплекси у системі екологічної освіти / Н. П. Ващенко. – К.: КНТЕУ, 2000. – 262 с.

Дідух Я. Транскордонні території. Міжнародна співпраця в Поліському екокоридорі. Розбудова національної екомережі та виховання // Жива Україна. – К.: 2006. – № 5-6. – C. 6-8.

Ковальчук І. П. Природно-заповідна мережа Волинської області: параметри сучасного стану, показники динаміки, картографічні моделі / І. П. Ковальчук, В. О. Фесюк, Т. С. Павловська, О. В. Рудик // Часопис картографії: зб. наук. праць. – К.: КНУ ім. Тараса Шевченка, 2013. – С. 64-78.

Методические материалы по полевой экологии и экологическому образованию в природе [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ecosystema.ru/04materials .

Природно-заповідний фонд Волинської області / Упорядник Михайло Химин та ін. / Огляд територій і об’єктів природно-заповідного фонду в розрізі районів – Луцьк: Ініціал, 1998. – 98 с.

Федонюк В. В. Економічне оцінювання рекреаційно-туристичного потенціалу регіональних ландшафтних парків України / В. В. Федонюк, О. Ф. Картава, В. В. Іванців // Актуальні проблеми економіки. – К.: ТОВ «Наш формат», 2016. – № 1 (175). – С. 209-216.

Федонюк В. В. Приклади використання інтернет-ресурсів у практичному курсі дисципліни «Заповідна справа» / Федонюк В. В., Іванців В. В., Федонюк М. А., Панькевич С. Г. Інформаційні технології і засоби навчання, 2015, № 2 (46). Режим доступу до журналу: http://www.journal.iitta.gov.ua. http:// www.journal.iitta.gov.ua .

Федонюк В. В. Досвід використання програми Google Earth у викладанні географічних дисциплін / В. В. Федонюк, М. А. Федонюк, С. Г. Панькевич // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – Т. 38. – № 6.

García Gómez, J., Martínez Bernat, F. J. Cómo y qué enseñar de la biodiversidad en la alfabetización científica. – Enseñanza de las ciencias, 2010, 28 (2). – Р. 175-184.

Inglis, J. Traditional Ecological Knowledge: Concepts and Cases / International Program on Traditional Ecological Knowledge, IDRC, 1993. – 142 p.

Jeffrey L. Marion, Scott E. Reid. Minimising Visitor Impacts to Protected Areas: The Efficacy of Low Impact Education Programmes / Journal of Sustainable Tourism.Volume 15, Issue 1, 2007. – P. 5–24.

Scoones Ana. Lа educación ambiental y sus perspectivas en areas protegidas. Algunas reflexiones [online]. – Available from: http://www.academia.edu/4224082/Titulo_la_educaciоn_ambiental_y_sus_ perspectivas_en_areas_protegidas._algunas_reflexiones (in

Spanish).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.