ОСОБЛИВОСТІ ВИГОТОВЛЕННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ З ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Галина Володимирівна Ткачук

Анотація


Стаття присвячена дослідженню технологій відеовиробництва, розкриттю необхідності створення та використання відеоресурсів, особливостей подачі відеоматеріалу. Представлено статистику використання популярного відеосервісу Youtube, зокрема в користувачами з України, представлено також частоту використання серед відеосервісу молодим поколінням. На основі отриманих даних, автор аналізує різні формати представлення відеоматеріалів та виділяє такі основні формати як сценарної постановки, лекції, відеоанонсів, інтерв’ю. З метою визначення типології відеоресурсів здійснено класифікацію відеоресурсів за різними ознаками. Також визначено етапи створення будь-якого навчального відео та здійснено їх аналіз на прикладі створення відеоматеріалів для технічної
дисципліни «Комп’ютерні мережі. Інтернет та мультимедійні технології», яка вивчається майбутніми учителями інформатики. На етапі зйомки та монтажу автором також розглянуті різні технології запису відеоматеріалу, використання програмного забезпечення, використання технології створення інтерактивного відео.

 

The article investigates the modern technology of video production, reveal the need to create and use video resources, features video submission. The author proved efficiency of video resources by analyzing scientific achievements Ukrainian scientists and by the results of investigation American scientists, which prove that the information is remembered better if people hear and see. Presented usage statistics popular service of video Youtube that proves the perspective video resources among users, especially young people, and points to the importance of video in distance courses of learning. The author also considers the conceptual apparatus in the field of video production and makes a conclusion that terminology has many concepts, which used in the scientific literature and are not universally accepted. Based on an analysis of the literature, the author identifies various possible presentation formats video and cites the such basic formats like scenario, lectures, trailers, interviews. But in practice is used not one format, but their combination. In order to determine the typology video resources, the author made classification of video resources according to various criteria. In particular, video resources can be divided by the number of material discipline, by appointment, by technology creation, by the record mode. Since to creation a video is a complex process that involves performing certain actions, it can be divided into several stages. Accordingly, the author defined three priority stages of designing video -
planning, gathering materials and installation. Each stage is analyzed on the example create of video in course «Computer networks. Internet and multimedia technologies» for teaching future teachers of computer science. During the analysis of phase of shooting and editing, the author considered different technology of video recording, use of technical tools, expediency of the record by various devices such, as video camera or web camera. Gives examples of software for editing record videos and captured videos from screen of monitor. As a promising direction, the author described technology to create an interactive video that lets you add to the video various interactive components - links, buttons, notes, and more.


Повний текст:

PDF

Посилання


Возная И. В. Особенности использования видеоконтента в обучении / И. В. Возная, Ю. А. Зубань, С. П. Шаповалов // Електронні засоби та дистанційні технології для навчання протягом життя: тези доповідей VIII Міжнародної науково-методичної конференції, м. Суми, 15–16 листопада 2012 р. – Суми: Сумський державний університет, 2012. – С. 113-114.

Ворох А. О. Розробка та застосування відеоуроків з теоретичної механіки для самостійної роботи студентів / А. О. Ворох, С. О. Дзись // Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». № 1 (15), 2014. – Ч. 2 – С. 1-6.

Глазунова О. Г. Теоретико-методичні засади проектування та застосування системи електронного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій в університетах аграрного профілю: дис…. д-ра пед. наук : 13.00.10 / Глазунова О. Г. – К., 2015. – 545 с.

Глинський Я. До питання класифікації електронних освітніх відеоресурсів / Я. Глинський, Д. Федасюк, В. Ряжська // Матеріали 8-ї науково-практичної конференції «Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі», м. Львів, 22-24 листопада 2016 року – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – С. 78-84.

Глинський Я. Розробка ЕОВ для очних і дистанційних навчальних курсів / Я. Глинський, В. Ряжська // Матеріали 8-ї науково-практичної конференції «Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі», м. Львів, 22-24 листопада 2016 року – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016 – С. 194-200.

Литвинова С. Г. Технології навчання учнів у хмаро орієнтованому навчальному середовищі загальноосвітнього навчального закладу / С.Г.Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання, 2015, Том 47, № 3. – С. 49-66.

Хазанов Ю. Представляємо портрет українського користувача YouTube [Електронний ресурс] / Ю.Хазанов // Oфіційний Блог – Google Україна, 22 липня 2016 р. – Режим доступу: https://ukraine.googleblog.com/2016/07/youtube.html (дата звернення: 28.03.2017). – Назва з екрану.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.