ВИЗНАЧЕННЯ КОМПОНЕНТІВ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх вчителів технологій до інноваційної діяльності, у процесі якої формується систематизований інноваційний підхід до освітнього процесу. На основі узагальнення науково-педагогічних праць визначені основні компоненти готовності до інноваційної діяльності (мотиваційний, операційний, інформаційний, оцінний), формування яких сприятимуть підготовці студентів до впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. Дослідженням доведено, що визначення компонентів готовності майбутніх вчителів технологій до інноваційної діяльності є процесом, який сприяє розвитку їх ціннісних орієнтацій і гуманістичної спрямованості, усвідомленню методології вирішення професійно-педагогічних проблем і конкретних концепцій, осмисленню результатів педагогічних нововведень у контексті актуальних педагогічних проблем, виробленню критеріїв їх оцінки і самооцінки.
The article deals with the problem of training future teachers to technology innovation, which is formed in the systematic innovative approach to the educational process. The article is to determine the components of future teachers to technology innovation. Specifically, based on the synthesis of scientific and pedagogical work the basic components of readiness to innovate (motyvatsiynyy, operational, informational and evaluative), which contribute to the formation of preparing students for the introduction in the educational process of innovative educational technologies.
The study used the following methods: analysis of scientific and educational literature and information sources on the willingness of teachers to different types of educational activities, including innovation; generalization and systematization of the results of the research topic, studying the best educational experience. The study proved that the determination of the components of future teachers of technology for innovation is a process that promotes their values and humanistic focus, understanding the methodology addressing vocational educational problems and specific concepts, understanding the results of educational innovation in the context of current educational problems, development of criteria for their assessment and self-assessment. Due to the fact that the effective conditions of formation components willingness to innovate is to improve teaching methods and professional disciplines update the content of teaching practice, further research is advisable to steer in this direction.
Повний текст:
PDFПосилання
Безпалько, В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Безпалько. – М.: Педагогика, 1989. – 190 с.
Дичківська, І. М. Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
Дьяченко, М. И. Психология высшей школы: учеб. пособие для вузов / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: БГУ, 1981. – 383 с.
Євдокимов, В. І. Підготовка вчителя в умовах євроінтеграції: навч. посібник / В. І. Євдокимов, Г. Ф. Пономарьова, Л. Д. Покроєва та ін. Х.: ХОНМІБО, 2006. – 204 с.
Педагогічна майстерність: підруч. для вищ. пед. навч. закл. / [І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.]; за ред. І. А. Зязюна. – К.: Вища шк., 1997. – 349 с.
Царенко, І. Л. Інноваційно-педагогічні технології у системі підготовки майбутніх учителів з безпеки життєдіяльності. Інноваційно-педагогічні технології у системі підготовки майбутніх учителів з безпеки життєдіяльності: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Царенко Ірина Леонтіївна. – К., 2010. – 255 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.