ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ГРУПОВОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНІСТІ У ПРАКТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Тетяна Вікторівна Хріненко

Анотація


  У статті розглядаються фронтальна, індивідуальна та групова форми організації навчальної діяльності студентів спеціальності Середня освіта (Трудове навчання та технології). Особливу увагу звернуто на особливості застосування групової навчальної діяльності у практичній підготовці майбутніх  вчителів трудового навчання (технологій) на прикладі викладання дисциплін «Технологічний практикум» (обслуговуючі види праці) та «Навчально-технологічна практика». Розглянуто принципи формування гомогенних чи гетерогенних навчальних груп, для яких у залежності від змісту завдання, групову роботу можна поділити на два види – недиференційовану (всі групи отримають однакові за змістом завдання) та диференційовану (групи отримають різні за змістом завдання). Такий вид групової форми навчання сприятиме професійному зростанню майбутніх учителів трудового навчання, покращенню практичної підготовки, розвитку творчої уяви, мислення, здатності до творчих і нестандартних підходів, а також формуванню життєво важливих компетенцій: комунікативної та технологічної. 

In article frontal, individual and group forms of the organization of educational activities of students of specialty Secondary education (labor training and technologies) are considered. Special attention is paid on feature of application of group educational activities in practical training of future shop (technologies) teachers on the example of «A technological practical work» (the serving work types) and «Educational and technological practice» teaching disciplines. Group educational activities of students allow organizing work on the classes more productively; it will be more effective to combine it with other forms of the organization of educational process. Four typological groups of students and ability of future experts are considered. At division into groups the levels of informative activity (reproducing, interpreting, creative) are considered. On the basis of the specified typological groups the teacher forms homogeneous or heterogeneous educational groups for which (depending on the maintenance of a task) group work can be divided into two types: undifferentiated (all groups will receive identical tasks) and differentiated (groups will receive tasks that have different contents). Such type of group work during classes will promote the professional growth of future teachers of labor training, improvement of practical preparation, development of creative imagination, thinking, ability to creative and non-standard approaches, and also to formation of the important competences: communicative and technological. 


Повний текст:

PDF

Посилання


Анотації дисциплін. [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://phm.kspu.kr.ua/images/kafztd/anotatsion/%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%86%D0% B8%D0%BF%D0%BB%D1%96%D0%BD.pdf – Назва з екрана.

Гур’янова О. В. Використання творчої педагогічної взаємодії на заняттях із технологій / О. В. Гур’янова. // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. – Бердянськ: БДПУ, 2011. – № 3. – C. 63-68.

Гур’янова О. В. Педагогічні інновації в технологічній освіті: Курс лекцій. Навчальний посібник / О. В. Гур’янова – Кіровоград: ПП Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014. – 60 с.

Єжова О. В. Теорія і практика створення прогностичних моделей підготовки кваліфікованих робітників швейної галузі : монографія / О. В. Єжова. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 472 с.

Карплюк С. О. Групова форма організації навчальної діяльності студентів природничо-математичних дисциплін. [Електронний ресурс]. / С. О. Карплюк. // Актуальні проблеми математики та методики її викладання: Збірник наукових праць / За ред. Геруса О. Ф. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 62 с., С. 29-34. ‒ Режим доступа: http://chito.in.ua/grupova-formaorganizaciyi-navchalenoyi-diyalenosti-studentiv.html – Назва з екрана.

Мироненко Н. В. Проектно-технологічна діяльність на уроках технологій: Навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Технологічна освіта»/ упорядник Н. В. Мироненко. – Кіровоград, 2011. – 160 с.

Педагогіка вищої школи. Групова робота студентів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/13870502/pedagogika/ grupova_robota_studentiv – Назва з екрана.

Ретунська В. В. Шляхи організації групової навчальної діяльності молодших підлітків з метою розвитку їх пізнавальної активності. / В. В. Ретунська. // Інноваційні та сучасні педагогічні технології навчання математики: Посібник для спецкурсу. / [О. В. Авраменко, Л. І. Лутченко, В. В. Ретунська, Р. Я. Ріжняк, С. О. Шлянчак]. – Кіровоград: КДПУ, 2009. – 200 с.

Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Наук.-метод. посібник / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко; [за ред. О. І. Пометун]. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.