ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІ ВЛАСТИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОГО МУЛЬТИЛІНГВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПТНЗ

Веронія Адамівна Мартинюк

Анотація


У статті розглядаються наукові підходи до трактування поняття «освітнє середовище» у системі професійно-технічної освіти. Визначаються характеристики і джерела інноваційного освітнього середовища ПТНЗ. Обґрунтовується актуальність створення мультилінгвального виробничого середовища для професійно-технічних закладів західного регіону України. Досліджуються особливості мультилінгвального навчально-виробничого середовища у системі ПТНЗ. Презентується авторський підхід до організації навчального процесу у професійному училищі – мультилінгвальне навчально-виробниче проектування. Ідентифікується поняття «навчально-виробниче проектування». Визначається його триєдина мета. Встановлюються категоріальні ознаки, обґрунтовується доцільність імплементації та визначаються трансдисциплінарні характеристики мультилінгвального навчально-виробничого проектування у ПТНЗ західного регіону України. Описуються особливості організаційного менеджменту такого типу проектування. Прогнозується доцільність перспективи дослідження впливу аудиторного простору на формування трансдисциплінарного мультилінгвального навчально -виробничого середовища/

The article under review deals with the problem of innovative educational environment in the sphere of vocational schools and professional colleges. The author investigates the concept of transdisciplinarity and its didactic potential when applied to multilingual projects sporadically implemented in the educational environment of vocational schools. It is stated that when studying multiple levels of vocational curriculum, professional realization, language communication reality simultaneously, transdisciplinary work provides an intriguing potential to invigorate scholarly and scientific inquiry both in and outside specific educational environment of vocational schools.

The paper introduces a new approach to educational process organization – a transdisciplinary multilingual project. As it dares to be a new type of project in a present day project classification, scientific understanding of this innovative phenomenon is needed. Numerous theoretical investigations and practical observations prove the idea that multilingual group projects have different advantages. Group projects cover broader problems, they are more likely to reach an integration of the results from different sub-problems. In case of foreign language learning through industrial training the author presents the idea of combining basic characteristics of transdisciplinarity, foreign language learning methodology, projectivity, students’ institutional practice and industrial training to reach a number of didactic objectives. The paper makes an attempt to justify the idea that a transdisciplinary multilingual project meets the requirements of the innovative educational environment whereas a target foreign language is not an end in itself but an instrument of transdisciplinary educational goals achievement. In order to distinguish transdisciplinary multilingual projects in the educational environment of vocational schools, the paper includes their description, theoretical justification of their practical value, and didactic expediency. The paper shows that the above stated transdisciplinary approach to organize multilingual projects at vocational schools and professional colleges provokes intellectual lability, zest for professional and language learning enhancement, to say nothing about new experiments in the field of teaching foreign languages for professional purposes.


Повний текст:

PDF

Посилання


Єжова О. О. Створення освітнього середовища, спрямованого на формування ціннісного ставлення до здоров’я в учнів професійно-технічних навчальних закладів / О. О. Єжова // Теоретико методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. пр. / Ін-т проблем виховання НАПН України. – Кам’янець Подільський, 2011. – Вип. 15, кн. 1. – С. 464-471.

Заболотна О. А. Трансдисциплінарність як стратегія практичної реалізації засад альтернативної освіти [Електронний ресурс] / О. А. Заболотна. // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер.: Психолого- педагогічні науки. – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – № 6. – С. 35-38.

Коновальчук І. І. Інноваційне середовище як засіб розвитку інноваційної компетентності педагогів загальноосвітніх навчальних закладів / І. І. Коновальчук // Вісник Житомирського державного університету: Педагогічні науки. – Житомир, 2014. – Випуск 4 (76).– С. 62-66.

Мадзігон B. М. Проектування освітньо-інформаційного середовища майбутнього / B. М. Мадзігон // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць; [ред. кол.; наук. ред. – О. М. Топузов]. – К.: Педагогічна думка, 2012. – [Вип. 12]. – 784 с.

Мокий В. С. Трансдисциплинарная конструкция гармоничного образования / Мокий В. С., Шегай О. Е., Жамборова А. О. // Институт Трансдисциплинарных Технологий. – Доступ до джерела: http://www.anoitt.ru/tdbiblioteka/tdkonstr.php2 – Заголовок з екрану.

Ясвин В. А. Образовательная середа: от моделирования к проектированию / В. А. Ясвин. – М.: Смысл, 2001. – 365 с.

Bernstein, J. H. (2014). Disciplinarity and transdisciplinarity in the study of knowledge. Informing Science, 17, 241-273. Retrieved from http://www.inform.nu/Articles/Vol17/ISJv17p241-273 Bernstein0681.pdf

Meeth, L. R. Interdisciplinary studies: A matter of definition [Electronic resource] // Change: The Magazine of Higher Learning. 1978. – Vol. 10, Iss. 7 – Р. 10. – The electronic version of print. publ. – Available from: Taylor & Francis Online. doi: 10.1080 /00091383.1978.10569474.

Moss D. Interdisciplinary Education in the Age of Assessment / David M. Moss. – NY: Taylor & Francis, 2008. – 205 p.

Nicolescu B. Manifesto of Transdisciplinarity / В. Nicolescu. – New York: SUNY Press, 2002. – 176 р.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.