STEM-ОСВІТА ЯК ОСНОВНИЙ ОРІЄНТИР В ОНОВЛЕННІ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ
Анотація
Стаття присвячена особливостям вивчення курсу фізики у вузах технічного профілю в умовах розвитку Концепції STEM-освіти. Важливою дидактичною проблемою є теоретичне обґрунтування та розробка технологій STEM-навчання у вищій школі, і зокрема при вивченні природничо-математичних та інженерних дисциплін. Метою статті є висвітлення розвитку та впровадження інноваційних технологій STEM-освіти у процесі навчання фізики у ВНЗ технічного профілю. В багатьох країнах поняття STEM-освіти все активніше впроваджується в різні освітні програми, створюються STEM-центри, проводяться міжнародні конференції. На базі Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету створено STEM-центр, основною метою якого є забезпечення інформаційного супроводу методичної роботи педагогічних працівників навчальних закладів та мотивація студентів вивчати інженерні дисципліни.Перспективи подальших досліджень полягають розробці методики навчання фізики з використанням інноваційних технологій в умовах розвитку STEM-освіти
The article is devoted to the peculiarities of studying physics course in high schools technical profile in the development of the Concept STEM-education. An important didactic problem is the theoretical foundation and development of technologies STEM-learning in higher education, particularly the study of natural mathematical and engineering disciplines. The article is to highlight the development and implementation of innovative tehnolotsiy STEM-education in teaching physics in high school technical profile. In many countries, the concept of STEM-education is increasingly being implemented in various educational programs, are STEM-centers, hosts international conference.
On the basis of Kirovohrad Flight Academy of National Aviation University established STEM-center, whose main purpose is to provide information support methodology of teaching staff education and motivation of students to study engineering disciplines. The transition to innovative education European level involves training a new generation of professionals capable to modern conditions of social mobility, learning advanced technologies. Under current conditions in Ukraine are in demand: IT-specialists, programmers, engineers, professional high-tech industries, experts bio- and nanotechnology. Obtaining a modern profession requires comprehensive training and gain knowledge from various educational fields of science, engineering, technology and programming areas covered by STEM-education.
Prospects for further research are as detailed analysis of the concepts of symmetry and to develop methods of studying physics using this concept in terms of STEM - education.
Повний текст:
PDFПосилання
Глосарій термінів STEM-освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://ontology.inhost.com.ua/index.php?graph_uid=1347.
Гончарова Н. О. Професійна компетентність вчителя у системі навчання STEM / Гончарова Н. О. // Наукові записки Малої академії наук України. – № 7. – 2015. – С. 141-147.
Грень Л. М. Забезпечення мотивації досягнення професійного успіху у студентів ВТНЗ / Л. М. Грень // Педагог. альманах. – 2011. – № 9. – С. 121-125.
Засоби та обладнання STEM [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/zasobi-ta-obladnannya-stem/
К обществам знания. Всемирный доклад ЮНЕСКО. – Париж: Изд-во ЮНЕСКО, 2005. – 231 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843r.pdf
Кириленко С. Поліфункціональний урок у системі STEM-освіти: теоретико-методологічні та методичні сегменти / Світлана Кириленко, Ольга Кіян // Рідна школа. – 2016. – № 4. – С. 50-54.
Патрикєєва О. О. Актуальність запровадження STEM-навчання в Україні / Патрикєєва О. О. // Інформаційний збірник для директорів школи та завідуючого дитячим садочком. – 2016.
Савченко І. М. Реалізація ідей STEM-освіти Національним центром «Мала академія наук України» / Савченко І. М. // Наукові записки Малої академії наук України. – № 7. – 2015. – С. 148-157.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.