ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗАСОБИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Олена Володимирівна Семеніхіна, Артем Олександрович Юрченко

Анотація


З огляду на експоненціальне збільшення інформаційного контенту особливої уваги потребують засоби комп’ютерної візуалізації навчального матеріалу, а вміння їх використовувати вчителями стає одним із головних у професії. У статті описані компоненти професійної готовності використовувати засоби комп’ютерної візуалізації вчителями та запропоновано можливі критеріальні показники для їх характеристики. Мотиваційний компонент – характеризується професійною вмотивованістю, ступенем інтересу до педагогічної і навчальної діяльності. Критеріальні показники – інтерес до професії вчителя та його діяльності щодо залучення ЗКВ. Теоретичний компонент – сформованою системою знань про сам предмет і шляхи використання ЗКВ. Показники – повнота і системність перелічених знань. Практичний компонент – сформованою системою методичних та технологічних умінь щодо використання ЗКВ. Показники – операційні уміння та технологічні навички. Рефлексивний компонент – здатністю здійснювати контроль, самоконтроль та аналіз власної діяльності та діяльності учнів. Показники – здатність до самоаналізу і саморозвитку.

Ключові слова: готовність вчителя, засоби комп’ютерної візуалізації, готовність до використання засобів комп’ютерної візуалізації, компоненти професійної готовності. 

Given the exponential increase in information content require special attention means of computer visualization of educational material, and their ability to use teachers becomes one of the main in the profession. The article describes the
components of professional readiness to use the means of computer visualization teachers (motivational, theoretical, practical,reflexive). Suggested possible criteria and indicators for their performance. Motivational component is characterized by
professional motivation, the degree of interest in the future of teaching and learning activities. Performance criterion is interest in the teaching profession and its operations to attract softs of computer visualization. The theoretical component is characterized by the existing system of knowledge about the subject and uses of SCV in the context of computer demonstration such knowledge. Performance criterion can be completeness and consistency listed knowledge. The practical component is characterized by the current system of methodological and technological skills for using MCV solution for meaning educational
and professional objectives. Performance criterion is operational skills and technical skills. Reflecsive components characterized by the ability to control, to self-control and to analyze their own professional activities and the activities of students.
Performance criterion is capacity for introspection and self-development.


Keywords: the willingness of the teachers, the means of computer visualization, readiness for use of means of computer visualization, components of professional readiness.



Повний текст:

PDF

Посилання


Авербух В. Л. Опыт разработки специализированных систем научной визуализации / В. Л. Авербух, А. Ю. Байдалин, М. О. Бахтерев та ін. // Научная визуализация. - Национальный Исследовательский Ядерный Университет «МИФИ». – 2010. – № 4.– С. 27-39.

Бабич О. До питання про співвідношення понять наочність і візуалізація/ О. Бабич, О. Семеніхіна // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – 2014. – № 2(3). – С. 47-53.

Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання/ Д. Безуглий // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – 2014. – № 1 (2). – С. 5-11.

Боровков А. Б. Готовность учителя к использованию информационных технологий в педагогической деятельности как основа ИКТ-компетентности [Электронный ресурс] / А. Б. Боровков / Доклад: Международный конгресс конференций

«Информационные технологии в образовании» (ИТО-2003). – Режим доступа:

http://www.ict.edu.ru/vconf/index.php?a=vconf&c=getForm&r=thesisDesc&d= light&id_sec=118&id_thesis=4197

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

Семеніхіна О. В. Впровадження моделі формування професійної готовності майбутніх учителів математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань: теоретичний критерій // Фізико-математична освіта: науковий журнал. – 2016. – Випуск 3(9). – С. 95-108.

Семеніхіна О. В., Шамоня В. Г. Впровадження моделі формування професійної готовності майбутніх учителів математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань: мотиваційний критерій // Фізико-математична освіта: науковий журнал. – 2016. – Випуск 2(8). – С. 109-118.

Семеніхіна О., Юрченко А. Уміння візуалізувати навчальний матеріал засобами мультимедіа як фахова компетентність учителя // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла». – Випуск 33. – 2014. – С. 176-179.

Семеніхіна О., Юрченко А. Формування інформатичної компетентності вчителя математики і фізики на основі використання спеціалізованого програмного забезпечення / О. Семеніхіна, А. Юрченко. // Наукові записки. – Випуск 8. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015 – С. 52-57.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.