СТЕРЕОМЕТРИЧНІ ЗАДАЧІ НА МАТЕМАТИЧНИХ КОНКУРСАХ ТА СПОСОБИ ЇХНЬОГО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ
Анотація
У статті розглянуто розв’язання двох конкурсних стереометричних задач на відшукання відношення відрізків; наведено п’ять різних способів розв’язування однієї геометричної задачі, описано використання векторної алгебри і методу координат та їхнього поєднання; висвітлено метод перетворень, у тому числі паралельного перенесення і гомотетії, представлено детальний аналіз достатності застосовуваних перетворень; розглянуто метод додаткових побудов та використано подібність досліджуваних об’єктів; застосовано методи побудови перерізів многогранників, у тому числі метод слідів і метод внутрішнього проектування, з подальшим використанням подібності об’єктів чи елементів аналітичної геометрії; розглянуто штучний спосіб розв’язання як геометрична підтримка алгебраїчному способові розв’язання задачі; також у статті розглянута стереометрична задача, у розв’язанні якої використано двовимірні моделі, у тому числі координатно-векторний метод на площині; відмічено позитивний вплив застосовуваних способів розв’язання задач на підвищення освітнього рівня школярів.
The article examines the solution of two competitive stereometric problems on finding the ratio of segments; provides five different ways of solving a geometrical problem, such as the implication of vector algebra, method of coordinates and their combination; describes the method of transformation including parallel translation and homothetic transformation, gives the detailed analysis of adequacy of applied transformations; analyzes the method of additional constructions and similarity of objects, as well as usage of methods of constructing of polyhedrons’ sections, including trace method and method of internal design with further use of similarity of objects or elements of analytical geometry; describes the artificial way of solving as a geometrical supplement to algebraic solving; examines solving of stereometric problem by use of two-dimensional models, including coordinate-vector method on a subspace; outlines the positive effect of applied methods of solving problems on raising the educational level of students.
Повний текст:
PDFПосилання
Зеленяк О.П. Решение задач по планиметрии. Технология алгоритмического подхода на основе задач-теорем. Моделирование в среде Turbo Paskal / О.П. Зеленяк. – Киев, Москва: ДиаСофтЮП, ДМК Пресс, 2008. – 336 с.
Ізюмченко Л.В., Ріжняк Р.Я. Використання елементів системно-діяльнісного навчання у процесі інтенсивної математичної підготовки обдарованих учнів //Наукові записки. – Випуск 68. – Серія: Математичні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ, 2009. – С. 78-85.
Ясінський В.А. Готуємося до математичних олімпіади. – Львів: Каменяр, 2003. – 76 с.
Контрольні завдання ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України у 2013 році. – Ч. 1. – 234 с. / режим доступу http://man.gov.ua/ua/resource_center/publishing/edition-155
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.