ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН

Олександр Миколайович Щирбул

Анотація


У статті розглядаються проблеми формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з питань визначення термінів «компетентність» та «компетенції», виокремлено та описано ключові компетенції, якими мають оволодіти майбутні вчителі технологій після вивчення дисципліни «Технічна творчість».

 

In article problems of formation of professional competence of future teachers of technologies are considered. The theoretical analysis of scientific sources concerning definition of the terms «competence» and «competences» is carried out. Identified key competencies that should be taught to future teachers of technologies after studying the discipline «Technical creativity». These competencies include: cognitive (possession of modern technologies of processing of various materials, technologies of information and computer ensuring training, knowledge of a technique of training, etc.) communicative (ability to enter communication ), creative (ability to think critically, ability to the analysis, synthesis, the solution of various problem situations, etc.).


Повний текст:

PDF

Посилання


Віаніс-Трофіменко К. Б. Підвищення професійної компетентності педагога / Карина Віаніс-Трофименко, Галина Лісовенко. – Харків: Основа, 2007. – 123 с.

Енциклопедія освіти / академія педагогічних наук України, гол. ред. В.Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / Зимняя И.А. // Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы» – М.: 2004. – 40 с. – Режим доступу: http://rc.edu.ru/rc/bologna/works/zimnaya_l_sod.pdf.

Крупський Я.В. Тлумачний словник з інформаційно-педагогічних технологій: [словник] / Я.В. Крупський, В.М. Михалевич. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – 72 с.

Ожегов С.И. Словарь русского языка: 70000 слов / Ожегов С.И.; под ред. Н.Ю. Шведовой. – [23- е изд., испр.] – М.: Русский язык, 1990. – 917 с.

Ткаченко О.М. Етнопедагогічна компетентність педагога: [монографія] / Ольга Ткаченко. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 413 с.

Словник української мови в 11 томах / [За ред. І.К. Білодіда та ін.]. – К.: Нукова думка, 1973 – Т. 4. – 840 с. – Режим доступу: http://sum.in.ua/

Сучасний тлумачний словник української мови: 60000 слів / Укл. Н. Кусайкіна, Ю. Цибульник; За заг. ред. проф. В.В. Дубічинського. – Х.: ВД «ШКОЛА», 2011. – 784 с.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-журнал «Эйдос». – 2002. – 23 апреля. – Режим доступу: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm.

Шарипов Ф.В. Профессиональная компетентность преподавателя вуза / Ф.В. Шарипов / Высшее образование сегодня. – 2010. – № 1. – С. 72-77.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.