ПРО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ І АСТРОНОМІЇ В ГУМАНІТАРНИХ КЛАСАХ СТАРШОЇ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті обґрунтовується важливість освоєння учнями гуманітарних класів старшої школи природничо-науковими знаннями, зокрема вивченням фізики і астрономії. Зазначаються специфічні моменти, пов’язані з організацією навчально-виховного процесу з цих дисциплін. Обговорюються можливі варіанти упровадження та вивчення фізики і астрономії в гуманітарних класах старшої профільної школи.
In the article importance of mastering of humanitarian classes of senior school students is grounded naturally by scientific knowledges, in particular by the study of physics and astronomy. Specific moments, related to organization of teaching educational process of these disciplines, are marked. The possible variants of introduction and study of physics and astronomy come into question in the humanitarian classes of senior type school. Humanization of teaching physics considered in two ways – as it is associated with the content of education, which should transfer emphasis on examples of applications of laws of physics in various sectors of the economy; and the process of study to students acquiring relevant knowledge. In the process of teaching physics students of the humanities classes should take into account the specific contingent of students of these classes in terms of providing a significant share of those practical skills that students will learn and bring it to the school as vital competencies for use in their future profession or at least at home.
Повний текст:
PDFПосилання
Благодаренко Л.Ю. Сучасні підходи до оновлення фізичної освіти / Л.Ю. Благодаренко // Проблеми фізико-математичної і технічної освіти і науки в контексті євроінтеграції. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2007. – С. 74-79.
Бугаев А.И. Методика преподавания физики в средней школе: [учеб пос.] / Бугаев А.И. – М.: Просвещение, 1981. – 288 с.
Бугайов О.І. Фізика. Астрономія: [підруч. для 9 кл. серед. загальноосв. шк.] // О.І. Бугайов, І.А. Климишин, Є.В. Коршак, М.Т. Мартинюк, В.В. Смолянець. – К.: Освіта, 1999. – 367 с.
Взаємодія людини-природи-суспільства як методична проблема та її реалізація в шкільному курсі фізики та астрономії у 2006-2007 році // Фізика. Шкільний Світ. – серпень 2006. – № 22-23 (286-287). – С. 1-6.
Гурина Т.А. Технологии обучения физике учащихся классов гуманитарного профиля: дис….канд. пед. наук: 13.00.02 / Гурина Татьяна Александровна – М., 2001. – 221 с.
Державна національна програма «Освіта» (Україна – ХХІ століття). – К., 1994. – С. 9.
Дубнищева Т.Я. Нужна ли физика юристам, лингвистам и экономистам? / Т.Я. Дубнищева // Физика в системе современного образования (ФССО - 11): материалы ХІ Междунар. конф. Волгоград, 19-23 сент. 2011 г.: [в 2-х т.] – Волгоград: Изд-во ВГСПУ «Перемена», 2011. – Т. 1. – 214 с.
Дьякова Е.А. Обобщение знаний учащихся по физике в старших классах средней (полной) школы: автореф. дис….канд.пед.наук: 13.00.02 / Дьякова Елена Анатольевна. – М., 2002. – 18 с.
Інтегрований функціонально-галузевий підхід як чинник прогнозування і побудови моделей педагогічної природничо- наукової освіти: [монографія] / М.Т. Мартинюк, С.І. Бондаренко, О.В. Браславська [та ін. ]; за ред. М.Т. Мартинюк, М.В. Декарчук. – Умань: ФОП Жовтий О.О., 2013. – 174 с.
Клименко Л.О. Оптичні явища – предмет дослідження гуманітаризації навчання фізики у загальноосвітній школі / Л.О. Клименко // Науковий вісник Миколаївського державного педагогічного університету. – Миколаїв: МДПУ, 1999. – Вип. 2. – С. 82-86.
Клименко Л.О. Гуманітаризація навчання фізики в загальноосвітній школі при вивченні оптичних явищ: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія і методика навчання (фізики) / Клименко Людмила Олексіївна. – К.: Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, 2003. – 207 с.
Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа). / Затверджено Постановою Колегії МОН України та Президією АПН України № 12/5 – 2 від 22.11.2001.
Первушина М.О. Физика в школе гуманитарного профиля: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теор. и метод. обучения и воспитания(физика, уровень общ.образов.) / Первушина Марина Олеговна – СПб: Рос.гос.педаг.ун-т им. А.И. Герцена, 2006. – 16 с.
Попова Т.М. Методологічні і дидактичні засади реалізації культурно-історичної компоненти змісту природничо-наукової освіти у загальноосвітній школі: дис. …доктора пед..наук: 13.00.09 / Попова Тетяна Миколаївна. – К., 2011. – 395 с.
Праг В.А. Организационно-педагогические основы методической системы обучения физике в классах гуманитарного профиля: дис. … канд.пед.наук: 13.00.01, 13.00.02 / Праг Валерий Александрович. – Вологда, 2002. – 190 с.
Про концептуальні засади гуманітарної освіти в Україні: інформаційний збірник МО України. – 1996. – № 6. – С. 4.
Савусін М.П. Гуманізація викладання фізики в школі / М.П. Савусін // Фізика. Шкільний Світ. Перше вересня. – № 30 (402), жовтень, 2009. – С. 18-23.
Серафимова Л.П. Методика использования динамической модели физического познания в базовой подготовке по физике учащихся классов с гуманитарным профилем обучения: автореф. дис. … канд. пед. наук / Серафимова Людмила Прокопьевна. – Красноярск: Красноярский государственный педагогический университет, 2003. – 24 с.
Ткаченко І.А. Особливості інтегрованого вивчення природничо-наукових дисциплін / І.А. Ткаченко, Ю.М. Краснобокий // Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технічного профілю: [зб. матер. міжнародн. наук. конф.] – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. – С. 50-53.
Турчина Л.І. Психолого-педагогічні умови адаптації учнів до навчання у старшій школі / Л.І. Турчина // Формування готовності вчителів фізико-математичних дисциплін до організації самостійної пізнавальної діяльності учнів: [матер. Всеукр. наук.-практ. конф.]. – Луцьк: ВІППО, 2015. – 272 с.
Чижська Т.Г. Корегування методики навчання фізики з урахуванням сучасних тенденцій гуманітарної шкільної освіти / Т.Г. Чижська // Актуальні проблеми і перспективи дидактики фізики: [зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конф. 26-28 квітня 2012 р.] – Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2012. – С. 117-120.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.