ШКІЛЬНИЙ КУРС ФІЗИКИ: ШЛЯХИ ОСУЧАСНЕННЯ
Анотація
Стаття присвячена критичному аналізу рівня розвитку шкільного курсу фізики української школи, його невідповідність сучасному стану фізичної науки та суспільного замовлення на формування знань учнів з фізики в контексті постіндустріального суспільства. Розглянуто актуальність, доцільність та можливість внесення змін та модернізації змісту шкільного курсу фізики в умовах реформування шкільної фізичної освіти в Україні. У статті також проаналізовано відсутність у навчальному матеріалі з фізики сучасних фундаментальних та прикладних технологій, які визнані у світі присудженням Нобелевських премій з фізики, відсутність у шкільній програмі перспективних технологій ближнього майбутнього, що базуються на фундаментальних фізичних законах та явищах, нових відкриттях і мають війти у зміст шкільного курсу фізики як перспективні.
The article is devoted to the critical analysis of the level of development of a school course of the Ukrainian school of physics, its incompatibility with the present state of physical science and public order on the formation of students’ knowledge of physics in the context of post-industrial society. We consider the relevance, feasibility and the possibility of changes and modernization of the content of school physics course in the conditions of reforming school physical education in Ukraine. The paper also analyzed the lack of educational material on the physics of modern fundamental and applied technologies, recognized as the world’s Nobel Prize in Physics, the absence in the curriculum of advanced technologies of the near future, based on fundamental physical laws and phenomena, new discoveries, which should enter into the content school physics course as promising/
Повний текст:
PDFПосилання
Бервено О.В. Інтелектуальний капітал: економічний зміст і особливості формування в транзитивному суспільстві: Автореф. дис... канд. екон. наук / О.В. Бервено. – Харків, 2002. – 19 с.
Глазьев С.Ю. Нанотехнологии как ключевой фактор нового технологического уклада в экономике / С.Ю. Глазьев, В.В. Харитонов – М.: Тровант, 2009. – 304 с.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. – 2011. – http://mon.gov.ua/content/Освіта/post-derzh-stan-(1).pdf
Державний стандарт базової і повної середньої освіти. – 2004. – http://mon.gov.ua/content/Освіта/derjstandart.pdf
Дробін А.А. Формування фізичних понять у школярів на основі статистичного та імовірнісного підходів: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Дробін Андрій Анатолійович. – Кіровоград, 2012. –- 325 с.
Дробін А.А. Якісні задачі виробничого змісту у ПТНЗ як засіб мотивації до навчання фізики / А.А. Дробін // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 141, Ч. 1. – С. 115-117. ( – КДПУ ім. В. Винниченка)
Иноземцев В.Л. Расколотая цивилизация. Наличествующие предпосылки и возможные последствия постэкономической революции. / В.Л. Иноземцев. – М.: Academia-Наука, 1999. – 412 с.
Інноваційна Україна 2020: національна доповідь / за заг. ред. В.М. Гейця та ін.; НАН України. – К.: ВПП «Експрес», 2015. – 336 с.
Каблов Е.Н. Шестой технологический уклад / Е.Н. Каблов // Наука и жизнь. – М., 2010. – № 4. – С. 4-7.
Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / Кастельс М. – М.: ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.
Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа» http://mon.gov.ua/Новини%202016/08/21/2016-08-17-3-.pdf
Кремень В.Г. К обществу знаний – через совершенствование системы образования / В.Г. Кремень // Социально-экономические проблемы информационного общества. – Сумы: ИТД «Университетская книга», 2005. – С. 34-49.
Кушерець В.І. Знання як стратегічний ресурс суспільних трансформацій / Кушерець В.І. – К.: Знання України, 2004. – 248 с.
Новиков А.М. Постиндустриальное образование / Новиков А.М. – М.: Эгвес, 2008. – 136 с.
Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для викор. в основній і у старшій школах у ЗНЗ з навчанням укр. мовою у 2016/2017 н.р. – Наказ МОН № 826 від 14.07.16. – http://old.mon.gov.ua/files/normative/2016-08-05/5934/nmo-826.pdf
Решетило В.П. Трансформаційні процеси в суспільстві в умовах інформаційної економіки: [монографія] / В.П. Решетило, М.С. Наумов, Ю.В. Федотова. – Х.: ХНУМГ, 2014. – 275 с.
Садовий М.І. Деякі проблеми методики навчання мікросвіту / М.І. Садовий // Зб. наук. пр. Уманського держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини. – 2015. – Вип. 2, Ч. 2. – С. 372-381.
Садовий М.І. Деякі шляхи оновленням змісту освіти / М.І. Садовий // Наукові записки. Серія: педагогічні науки. – 2015. – Вип. 135. – С. 27-32. (– КДПУ ім. В. Винниченка).
Стратегічні виклики ХХІ століття суспільству та економіці України: [в 3 т.] / [Семиноженко В.П. та ін.]. – 2007. – Т. 2: Інноваціно-технологічний розвиток економіки. – 563 с.
Трифонова О.М. Сучасна наукова картина світу через призму синергетики / О.М. Трифонова // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кіровоград: РВВ КДПУ, 2016. – Ч. 1. – С. 201-208. (– КДПУ ім. В. Винниченка)
Трифонова О.М. Критерії підвищення рівня науковості вивчення питань квантової фізики / О.М. Трифонова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми, 2015. – № 7 (51). – С. 172-179. (– СумДПУ імені А.С. Макаренка).
Физики шутят: Пер. с англ. / под ред. Ю.Конобеспа. – М: Мир, 1993. – 208 с.
Хомутенко М.В. Методика преподавания современных вопросов физики в облачно ориентированной учебной среде / М.В. Хомутенко, Н.И. Садовой, Е.М. Трифонова // Профессиональная направленность курсов физических дисциплин при подготовке будущих специалистов в университете: [сб. матер. межвуз. науч.-практ. конф., Брест, 13-14 окт. 2016 г.]. – Брест: БрГУ, 2016. – С. 71-75.
Чухно А.А. Постіндустріальна економіка: теорія, практика та їх значення для України / Чухно А.А. – К.: Логос, 2003. – 631 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.