ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ МЕТОДІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ВІДНОСНОСТІ
Анотація
Основу фізичних теорій, названих релятивістськими, складає теорія відносності. Вона утвердилась як струнка, теоретично бездоганна фізична теорія, що є частиною сучасної фізичної картини світу. Природно, що теорія відносності повинна зайняти належне місце і в практиці викладання фізики. Вивчення елементів теорії відносності важливе як з точки зору пізнавальних, так і прикладних завдань. У статті наводяться методичні поради з вивчення окремих питань цієї теорії, а також приклади задач та фізичних експериментів (уявних та реальних), які дозволяють довести або підтвердити деякі положення спеціальної теорії відносності. Розробка таких завдань мала на меті викликати в учнів певні ускладнення, збуджувати інтерес через нестандартний підхід до їх розв’язання, активізувати до пошуку розв’язків, сприяти засвоєнню навчального матеріалу.
The theory of relativity is the basis of physical theories called relativistic. It has established itself as a theoretically perfect physical theory that is part of modern physical picture of the world. Sure that the theory of relativity must take its proper place in the practice of teaching physics. Study of the elements of theory of relativity is important from the standpoint of cognitive and applied problems. The article presents methodical advices on studying certain issues of the theory, also examples of tasks and physical experiments (real and imaginary) that allow prove or confirm certain provisions of special theory of relativity. The purpose of developing such problems is to cause students some complications, arouse interest through their unusual approach to solving, intensify the search for solutions and promote mastering of educational material.
Повний текст:
PDFПосилання
Глазунов А.Т. Методика викладання фізики в середній школі / Глазунов А.Т., Нурімський І.І., Пінський А.А. / М.:Просвещение, 1989. – 272 с.
Іваницький О. І. Технології навчання фізики: теоретико-методичні засади [навч. посібник] / О. І. Іваницький, С. П. Ткаченко. – Запоріжжя: ЗНУ, 2010. – 254 с.
Інтерактивні технології навчання: метод. посіб. /О. І. Пометун та ін.-Умань, 2003 – 71 с.
Коновал О.А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності : монографія / О. А. Коновал – Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2009. - 345 c.
Коновал О.А. Технологія вивчення електродинаміки на основі теорії відносності/ Коновал О.А., Сергєєв О.В.// Збірник наукових праць: Педагогічні науки. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2002. – Вип.32. – Частина 2. – С. 72-76.
Коршак Є.В. Фізика: 10 клас: підручник для загальноосв. навч. закладів: рівень стандарту. / Є.В.Коршак, О.І.Ляшенко, В.Ф.Савченко. – К.: Генеза, 2010. – 192 с.
Эйнштейн А. Собрание научных трудов. T.IV. - М.: Наука, 1967. - 600 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.