ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕРЕЖНИХ СОЦІАЛЬНИХ СЕРВІСІВ

Олександра Миколаївна Соколюк

Анотація


У статті розглянуто діяльність вчителя в інформаційно-освітньому середовищі навчання старшокласників з використанням мережних соціальних сервісів, яке орієнтоване на задоволення освітніх/навчальних потреб учнів. Встановлено, що діяльність вчителя в такому середовищі передбачає вихід за рамки традиційної дидактики і має спрямовуватися на реалізацію нових моделей діяльності, нові формати протікання інформаційних і комунікаційних процесів, організацію різноманітних освітніх взаємодій. Проектування діяльності вчителя пов’язуємо зі зміною його ролі, з «транслятора» на «куратора». Досліджено особливості соціальних сервісів Інтернет з точки зору розвитку інформаційно-освітнього середовища як середовища соціальної взаємодії учнів та появи нових способів їх навчально-пізнавальної діяльності. Окреслено групи мережних соціальних сервісів та організаційних форм навчання, у яких використання відповідних сервісів є педагогічно доцільним.

 

In the article the teacher's activity in information-educational environment of high school students learning using social networking services to meet the educational / learning needs of students. It was found that teachers work in such an environment requires going beyond traditional didactics and should be directed to the implementation of new models of activity, new formats flow of information and communication processes, organization of various educational interactions. Design teacher activities relate to the change of its role, with the "translator" to "curator". The features of social services Internet in terms of information and educational environment as a medium of social interaction between students and the emergence of new ways of teaching and learning activities. The groups of the network of social services and organizational forms of teaching, in which the use of the relevant services is a pedagogically appropriate.


Повний текст:

PDF

Посилання


Ардеев А. Х. Образовательная информационная среда как средство повышения эффективности обучения в университете : Диссертация ... канд. пед. наук: 13.00.08 / А. Х. Ардеев — Ставрополь, 2004, 165 c.

Иванова Е.О. Дидактический потенциал информационно-образовательной среды для организации современного процесса обучения / Е.О. Иванова // Отечественная и зарубежная педагогика. 2014. №4 (19) С.124-132.

Лаптев В.В., Носкова Т.Н. Профессиональная подготовка в условиях электронной сетевой среды / В. В. Лаптев, Т.Н. Носкова // Высшее образование в России. 2013. №2 С.79-83.

Нова школа. Простір освітніх можливостей. [Електронний ресурс] – Режим доступу http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202016.pdf

Носкова Т.Н., Павлова Т.Б. Векторы изменений деятельности педагога в сетевой образовательной среде вуза / Т.Н. Носкова, Т.Б. Павлова // Педагогика и психология образования. 2011. №3 С. 39-49.

Носкова Т.Н. Педагогическая сущность виртуальной образовательной среды / Т.Н. Носкова // Известия РГПУ им. А.И Герцена. 2014. №167, С. 183-194

Пінчук О.П. Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні [Електронний ресурс] / О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання, 2015, Том 48, №4, С. 14-34. – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1267/949

Сергеев А.Н. Профессиональная подготовка будущих учителей в контексте обучения в сетевых сообществах Интернета / А.Н. Сергеев // Известия Волгогр. гос.пед. ун-та. Серия «Педагогические науки». 2010. №1 (45). С. 89–94.

Сергеев А.Н. Теоретические основы и технологии обучения в сетевых сообществах Интернета : моногр. / А. Н. Сергеев ; М-во образования и науки РФ, Российский гос. педагогический ун-т им. А. И. Герцена, Волгоградский гос. педагогический ун-т. - Волгоград : Перемена, 2010. – 178 с.

Соколюк О.М. Включення мережних соціальних сервісів у діючі моделі організації навчання учнів [Електронний ресурс] / О.М. Соколюк // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – № 5 (55).— С. 55—66. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1494/1088

Соколюк О.М. Особливості формування інформаційно-комунікаційного середовища навчання фізики / О.М. Соколюк // Наукові записки. – Випуск 9. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016 – с. 264, C. 166-173

Соколюк О.М. Проблема розширення кола дидактичних засобів навчання фізики: ІКТ аспект [Електронний ресурс] / О.П. Пінчук, О.М. Соколюк // Матеріали Десятої міжнародної конференції «Нові інформаційні технології в освіті для всіх» (ITEA-2015) / Міжнародний науково- навчальний центр інформаційних технологій та систем, м. Київ, 2015. http://lib.iitta.gov.ua/11076/

Стародубцев В. А., Шамина О.Б. Кураторы контента в сетевых образовательных событиях / В. А. Стародубцев, О.Б. Шамина // Высшее образование в России. 2015. №5 С.132-139.

Фещенко А.В. Социальные сети в образовании: анализ опыта и перспективы развития // Открытое и дистанционное образование. Томск, 2011. № 3(43). С. 44–50.

Яковлева И.В. Методика работы учителя по подготовке учебного занятия по физике с применением социальных сервисов / И. В. Яковлева // Вестник Пермского государственного гуманитарно-педагогического университета. Серия: Информационные компьютерные технологии в образовании. 2012. №8 С.27-34.

Яковлева И.В. Методические аспекты модели обучения физике с применением сетевых социальных сервисов/ И. В. Яковлева // Педагогическое образование в России. - 2014. - № 2. - С. 226–230.

Weisgerber C., Butler Sh. Re-envisioning Modern Pedagogy: Educators as Curators. URL:

http://www.slideshare.net/corinnew/reenvisioning-modern-pedagogy-educators-as-curators-11879841


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.