ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ З ФІЗИКИ ЧЕРЕЗ ШКІЛЬНЕ НАУКОВЕ ТОВАРИСТВО

Ірина Володимирівна Сальник, Олександр Іванович Мірошниченко

Анотація


Експериментально-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення фізики, проведенні позакласної роботи, впровадженні профільного навчання. Саме в ході дослідницької діяльності проявляється унікальність кожної людини, формуються навички пошуку нового в навколишній дійсності та потреба вносити зміни в процес протікання явищ та процесів. Запровадження такої технології сприяє саморозвитку учнів, розвиває самостійність. Різноманітність форм організації навчальних занять, використання різних за змістом завдань – важлива умова успішного залучення учнів до дослідницької діяльності з урахуванням широкого спектру спрямованості їх інтересів. Незважаючи на ефективність експериментально- дослідницького методу в процесі навчання, для того, щоб його впровадження відбувалося з найбільшою віддачею, слід, приділити увагу якості і доцільності його застосування. У статті розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів з фізики через створення шкільних наукових товариств.

 

Experimental research is one of the modern technologies in physics study, conducting extracurricular activities, introduction of profile education. Just during research activity is shown the uniqueness of each person, formed skills for search something new in the surrounding reality and necessity to make changes to the flow of phenomena and processes. Introduction of this technology promotes to students’ self-develop and independence. A variety of forms of training sessions, using of different content tasks is an important condition for the successful involvement of students in research activity considering the wide range of orientation of their interests. Despite the effectiveness of method of experimental research in learning, order for its introduction will be with the greatest impact, should pay attention to the quality and appropriateness of its application. Theoretical and methodical foundations of establishment of students’ research in physics by creating school scientific communities have been shown in the article.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бузько В. Л. Впровадження навчально-дослідницьких завдань для формування пізнавального інтересу до фізики в учнів основної школи / В. Л. Бузько, С. П. Величко // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологчної освіти. – Кіровоград, 2014. – Вип. 5. – Ч. 3. – С. 132-138.

Войтович О.П. Розвиток творчих здібностей учнів у ході виконання фронтальних лабораторних робіт з фізики / О.П. Войтович // Наукові записки. - Випуск 82. -Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. - 2009. - Частина 2. - С. 307-311.

Галатюк Ю.М. Творча пізнавальна ситуація в навчанні фізики як механізм ініціювання творчої пізнавальної діяльності / Юрій Галатюк // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 57. – Херсон: ХДУ, 2011. – С. 92–97.

Грудинін Б. Організація дослідницької діяльності учнів у процесі навчання фізики як педагогічна проблема [електронний ресурс]/Борис Грудинін// Психолого-педагогічні проблеми сільської школи.

– Випуск 49, 2014 – С. 42-47. Режим доступу: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/49/Borys_Hrudynyn.pdf

Давиденко А. А. Теоретичні та методичні засади розвитку творчих здібностей учнів у процесі навчання фізики: дис… док. пед.наук: 13.00.02/ А.А.Давиденко – К., 2007. – 467 с.

Жук Ю.О. Організація навчальної дослідницької діяльності у процесі викладання фізики в середній школі з використанням комп’ютерно-орієнтованих систем навчання / Жук Ю.О.// Наукові записки: Зб. наук. статей Національного пед. університету ім. М.П. Драгоманова.- Київ, 2001. – С.118-125.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки. 9 грудня 2011 р. [Електронний ресурс] /Міністерство освіти та науки України. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/images/files/news /12/05/ 4455.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.