МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ КУРСУ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИКИ ТА ПРОФЕСІЙНО – ОРІЄНТОВАНИХ ДИСЦИПЛІН ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ

Олександр Васильович Маринов, Олександр Олександрович Чінчой

Анотація


У статті обґрунтовані шляхи формування технічної компетентності студентів спеціальності ”Теплоенергетика” за рахунок міжпредметних зв’язків курсу загальної фізики та професійно орієнтованих дисциплін. Проаналізовані навчальні програми підготовки майбутніх інженерів у навчальних закладах ІІ-ІІІ рівнів акредитації та встановлені відповідні міжпредметні зв’язки у змістово-процесуальному компоненті методичної системи навчання фізики.

Показано, що застосування знань, отриманих при вивченні курсу загальної фізики, необхідне для усвідомленого сприйняття більшості понять, що формуються в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін. Для формування технічної компетентності студентів доцільно використовувати різні форми занять та методи навчання: організація самостійної роботи, проведення екскурсій на виробництво, розв’язування фізико-технічних задач.

 

In the article the ways of creating the technical competence of students in "Power system" through interdisciplinary links course of general physics and professionally oriented disciplines. Analyzed the curricula of training future engineers in schools II-III accreditation levels and set appropriate interdisciplinary relationships in content and procedural component of methodical system of teaching physics.

It is shown that the use of the knowledge gained in the study of general physics course required for conscious perception of most concepts emerging in the study of professionally oriented disciplines. To form students of technical competence appropriate to use different forms of classes and teaching methods: organization of independent work, excursions to production, solving physical and technical problems


Повний текст:

PDF

Посилання


Методична система формування фізико-технічних знань у процесі фахової підготовки майбутніх учителів фізики : [монографія] / І.Т. Богданов. – Донецьк : Юго-Восток, 2009. – 272 с.

Глазунов А.Т. Политехническое образование и профориентация учащихся в процессе преподавания физики в средней школе / Глазунов А.Т., Дик Ю.И., Игошев Б.М. и др. ; под. ред. Глазунова А.Т., Фабриканта В.А. – М. : Просвещение,1985. – 159 с.

Галуша А.В. Міжпредметні зв’язки як чинник оптимізації процесу навчання [Електронний ресурс] / А.В. Галуша. Режим доступу: http://intkonf.org/galusha-av-mizhpredmetni-zvyazki-yak-chinnik-optimizat-siyiprotsesu-navchannya/.

Левашова В.М. Міжпредметні зв’язки природничих дисциплін як засіб формування наукового світогляду школярів / В.М. Левашова // Вісник національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут" [збірник наукових праць] / Серія: Філософія. Психологія. Педагогіка. – Київ: Політехніка, 2008. – № 1 (22) – С. 154-158.

Сокольников Ю.Л. Межпредметные связи как средство формирования готовности к профессиональному самосовершенствованию / Ю.Л. Сокольников. // Педагогический вестник. – Ярославль, 2003. – №5.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.