МЕТОД ПРОЄКТІВ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ

Владислав Сергійович Цигульський, Ірина Володимирівна Сальник

Анотація


У статті розглянуто теоретичні засади та педагогічні умови використання методу проєктів у навчанні фізики в контексті реалізації STEM-освіти. Проаналізовано еволюцію підходів до проєктної діяльності в зарубіжній і вітчизняній педагогіці, окреслено внесок провідних дослідників у розроблення теоретичних положень методу проєктів. З’ясовано сутність проєктної діяльності, її структуру та дидактичні особливості, що забезпечують інтеграцію знань, розвиток дослідницьких умінь і формування ключових компетентностей учнів. Особливу увагу приділено системному підходу до організації навчальних проєктів, який передбачає взаємозв’язок ресурсів, технологій, процесів і результатів діяльності. Показано можливості поєднання методу проєктів із STEM-підходом, що забезпечує практичну спрямованість навчання, міждисциплінарність та застосування цифрових інструментів під час виконання дослідницьких і творчих завдань. Зроблено висновок, що проєктна діяльність у навчанні фізики є ефективним засобом формування наукової грамотності, мотивації до пізнання та підготовки учнів до діяльності в умовах інноваційного суспільства.


Повний текст:

PDF

Посилання


Балик Н. Р., Шмигер Г.П. Підходи та особливості сучасної STEM-освіти. Фізико математична освіта, 2017. Вип. 2(12). С.26-30.

Галицький О. Навчаємо і виховуємо / Проєктна діяльність у школі / О. Галицький. К: Шкільний світ, 2007. С. 79- 86.

Карпенко О.Г., Сальник І.В., Дещенко О.М. Стратегії впровадження проєктного навчання в освітній процес закладів вищої освіти. Педагогічна академія: Наукові записки. Вип.16. 2025 р. https://doi.org/10.5281/zenodo.15017511

Кретова М. Використання методу проєктів на уроках інформатики //Рідна школа. 2010. № 4–5. С. 35–37.

Поліхун Н.І. Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі навчання фізики з використанням проектної технології/ Н.І.Поліхун – автореф. Дис.. канд. пед. наук. – К, 2007, 25 с., с. 9-10.

Тадеуш О.М. Метод проектів як форма продуктивного навчання студентів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики. Київ, 2017. Вип. 29(39). С. 142–146.

Телемуха С. Б. Метод проєктів як новітня методика реалізації навчального процесу //Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник української медичної стоматологічної академії. 2013. Т. 13, № 1(41). С. 320–323.

Троценко Д., Острога М. Проєктні технології навчання інформатики в 6-му класі. Освіта. Інноватика. Практика, 2022. Том 10, № 2. С. 46-54. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol10i2-006

Knoll M. The project method: Its vocational education origin and international development. Journal of Industral Teacher Education.- 1997.-Vol.34/3 // http: scholar.lib.vt.edu/ejournals/JINE#34n3/Knoll.html

Fauser, P.; Fintelmann, K. J.; Flitner, A. Lernen mit Kopf und Hand. Beltz, J, 1991, 176


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.