ЦИФРОВІ РЕСУРСИ ЯК ЗАСІБ ГЕЙМІФІКАЦІЇ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Катерина Володимирівна Горюнова, Ірина Володимирівна Сальник

Анотація


У статті висвітлено теоретичні засади та практичні підходи до впровадження гейміфікації у навчання фізики в умовах цифрової трансформації освіти. Розкрито сутність гейміфікації як інноваційної технології, що базується на використанні ігрових механік у неігровому освітньому середовищі з метою підвищення мотивації, активізації пізнавальної діяльності та розвитку ключових компетентностей учнів. У роботі обґрунтовано актуальність застосування гейміфікації у фізичній освіті, зважаючи на складність предмета та потребу сучасних учнів в інтерактивних, візуальних і практикоорієнтованих способах навчання. Наведено огляд цифрових платформ і сервісів (Kahoot!, Quizizz, Classcraft, ClassDojo, PhET, Algodoo тощо), що сприяють формуванню гейміфікованого освітнього середовища та підсилюють ефективність навчання. Особливу увагу приділено методиці використання Algodoo як інструмента STEM-гейміфікації під час вивчення теми «Рух тіла по похилій площині». Подано покроковий сценарій заняття, який включає мотиваційний етап, роботу з інтерфейсом середовища, виконання ігрових місій, командне змагання та рефлексію. Окреслено перспективи подальших досліджень, пов’язані з розробкою методичних рекомендацій і навчальних матеріалів для впровадження гейміфікованих технологій у практику вчителів фізики.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бойко О. П., Зелінга Ю. О. Дослідження особливостей розробки засобів гейміфікації для навчання інформатики. Матеріали шостої міжнародної конференції з адаптивних технологій управління навчанням ATL-2020. 2020. С. 43-45.

Мар’єнко М.В., Борисюк І.Ю. Гейміфікація освітнього процесу під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу учнями ЗЗСО. Фізико-математична освіта. 2020. Вип. 4. С. 72-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_4_15

Сальник І.В., Фоменко О.В., Горюнова К.В. Теоретичні аспекти впровадження ігрових технологій у навчанні природничих дисциплін. Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. №2 (6), 2025. С.106-114. Режим доступу: https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2025-2-12

Толочко С. В. Теоретико-методологічний аналіз гейміфікації як сучасного освітнього феномена. «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») № 1(19) 2023. С.369-383.

Deterding, Sebastian & Khaled, Rilla & Nacke, Lennart & Dixon, Dan. (2011). Gamification: Toward a definition. 12-15. https://www.researchgate.net/publication/273947177_Gamification_Toward_a_definition

Werbach K. Hanter D. (2012) For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Philadelphia. 148 р. URL: https://www.researchgate.net/publication/273946893_For_the_Win_How_Game_Thinking_can_Revolutionize_your_Business


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.